Supa crema de morcovi

Supa asta mi-o doream de mult. Morcovul este una din legumele mele preferate, supa crema una din supele mele preferate! Daca le pui cap la cap, pare logic sa fie o supa pe gustul meu! Si asa a fost. La gust mi-a amintit cu supa crema de dovleac. Recunosc, nu este tocmai potrivita pentru anotimpul care pare (sper) ca vine, dar cand afara este frig, supa asta te unge pe suflet!

Ingrediente:

  •  4 morcovi mijlocii
  • o ceapa medie
  • o tija de telina mijlocie
  • 1 l de supa de pasare
  • 3 linguri de orez
  • boia iute de ardei
  • 1/2 lingurita de zahar
  • 125 ml lapte
  • 125 ml smantana de gatit
  • sare

Se curata morcovii, ceapa, tija de telina si se spala. Legumele se taie in bucati mari. Se pun legumele la fiert in supa si se adauga si orezul, boiaua si zaharul. Se da focul mare pana clocoteste. Se reduce temperatura si se continua fierberea 20 de minute, cu oala acoperita. Se stinge focul si se strecoara legumele. Zeama se pastreaza. Legumele se fac piure fin cu mxierul, si se adauga putin cate putin din lichid. Dupa ce a capatat o consistenta groasa, adaugati smantana si laptele, si apoi mai completati cu lichidul ramas, pana la obtinerea consistentei dorite. E supa crema de consistenta medie (nici prea-prea, nici foarte-foarte, vorba batranilor). Se potriveste gustul cu sare si se mai infierbanta la foc mic, fara a da in clocot. Se mananca la ea crutoane, desigur! Pofta mare!

Lasă un comentariu