Panna Cotta cu ciocolata si cafea

Un desert simplu, dar extrem de gustos. Panna cotta face parte din bucataria italiana, o bucatarie, care m-am decis e preferata mea! Daca ati mai citit acest blog, poate ca stiti, nu ma omor dupa italieni! Dar, bucataria lor, trebuie sa recunosc, este exceptionala. Pe langa ca este foarte gustoasa, este si sanatoasa. Au pizza (best food like ever!), au paste, care se pot face in atat de multe feluri si combinatii, au salate minunate si au deserturi in fel si chip. Panna cotta este unul din ele; are la baza smantana dulce si gelatina. De aici, posibilitatile sunt nenumarate. Ciocolata neagra si cafeaua merg de minune impreuna, dand un gust amarui deosebit. Nu sunt extrem de dulci, dar au o aroma foarte intensa. Si se fac si usor!

Ingrediente:

  • 200 ml lapte
  • 200 ml smantana dulce (eu am folosit numai smantana dulce, 400 ml in total, pentru ca se obtine o panna cotta mai consisteta si cremoasa; mai-mai ca seamana a mousse – ce neajuns am gasit eu, este ca e mai greu de scos din forme)
  • 30 g zahar
  • 200 g ciocolata neagra buna
  • o cescuta de espresso indulcit
  • 7-8 grame de gelatina

Gelatina se pune in apa rece, cat sa o acopere si se lasa 5-10 minute. Laptele, smantana dulce si zaharul se pun intr-o cratita, si se aduc aproape de punctul de fierbere (lichidul incepe sa faca bule pe margine). Se adauga esepresso, se amesteca, si se stinge focul. Se lasa sa se racoreasca putin (1-2 minute) apoi se pune gelatina, si se amesteca pana se dizolva.

Se taie ciocolata marunt, si se incorporeaza in laptele cal; se amesteca pana totul este omogen. Cu aceasta compozitie se umplu formele pe care le doriti. Cel mai bine este sa tapetati aceste forme cu folie alimentara, pentru a putea scoate usor panna cotta. Puteti folosi pahare, cesti, orice forme vreti. Eu am folosit forme de briose din silicon. Problema a fost ca fiind compozitia atat de cremoasa pentru ca am folosit numai smantana, ca sa scot panna cotta intreaga din forme a trebuit sa stea la frigider peste noapte. Daca folosesti forme cu folie alimentara sunt suficiente 4-5 ore de stat la frigider.

Dupa ce sta la frigider, se scoate din forme si asta e tot. Foarte bune, si extrem de aromate! Pofta buna!

Lasă un răspuns

