Curry de cod

Nu e chiar o mancare de sarbatori, ca tot sunt dupa colt! Dar este o mancare delicioasa. Tipic indiana, se poate folosi si macrou sau alti pesti asemanatori. Ingredientele sunt la indemana si se gasesc prin hipermarketuri. Ce nu am gasit eu (nu avea nicaieri pe stoc, pentru ca de vazut am vazut) a fost pasta de tamarind si frunze de curry. Asa ca am inlocuit cu doua linguri se sos brun HP, pentru ca are la baza si tamarind. Gustul a fost unul foarte bun, asa ca am declarat reteta un succes. O sa fac si cu pasta de tamarind, probabil ca iese si mai reusit preparatul. Peste frunzele de curry am sarit, pentru ca din ce am citit nu se pot inlocui cu nimic, asa ca mai bine treci peste daca nu ai.

Ingrediente:

  • 2 linguri ulei
  • 1/2 lingurita boabe de mustar
  • 10 frunze curry
  • cat poti lua intre degete (ca un praf de sare) seminte de schinduf
  • o ceapa mare tocata marunt
  • un catel de usturoi pisat
  • 2,5 cm radacina de ghimbir, curatata si taiata fin
  • 1/2 lingurita turmenic
  • 1/2 lingurita pudra de chilli
  • 1 lingurita coriandru pisat
  • 2 rosii tocate
  • 3 linguri apa de tamarind (1 lingura pasta de tamarind + 3 de apa sau, cum am facut eu, o lingura jumatate de sos brun HP plus doua de apa)
  • 500 g file de cod fara piele, taiat in bucati de 4 cm
  • 175 ml lapte de cocos
  • sare si piper

Incinge uleiul si pune semintele de mustar. Cand incep sa trosneasca si sa sara pune frunzele de curry (daca ai) si semintele de schinduf (zis si fenugreek). Lasa totul pe foc, amestecand constant, 1 minut. Apoi pune ceapa si caleste totul 5 minute, la foc moderat. In ultimul minut aadauga si usturoiul.

Apoi adauga ghimbirul, turmenicul, coriandrul si pudra de chilli. Amesteca bine si adauga rosiile si sareaza dupa gust. Lasa 2-3 minute pe foc si pune apa de tamarind. Amesteca si adauga putina apa fierbinte, sa fie lichid in tigaie. Da in fiert, redu focul, adauga pestele si lasa pe foc 5-6 minute sau pana cand pestele e aproape facut.

Da focul cat de mic poti si pune laptele de cocos. Adauga si piperul si fierbe totul la foc foarte mic 2 minute. Serveste fierbinte cu orez sau cartofi! Pofta buna!

Lasă un răspuns

