Gulas cehesc

Acum un an am fost prin Praga, la targurile de Craciun. Acolo am mancat un gulas traditional din Cehia care a fost minunat. Mie imi place mult gulasul unguresc, dar acesta este mai bun in opinia mea. Si mai simplu! Mai onest. Carne, ceapa si paprika, aproape ca doar de atat ai nevoie pentru a il face! Este carne de vita intr-un sos inchis la culoare, aproape brun, plin de paprika dulce, maghiran si coriandru! (aceste ultime doua condimente ii dau gustul specific). Eu am ramas impresionat, asa ca am cautat retete, am gasit si de atunci numai astfel de gulas imi fac. Iata cum!

Ingrediente:

  • 500 g carne de vita taiata cuburi mari
  • o ceapa tocata grosier
  • 3 linguri unt
  • 3-4 linguri plineeee de paprika dulce
  • paprika iute dupa gust
  • 2 lingurite la fel de pline de maghiran
  • 2 lingurite de coriandru pisat
  • doi c tei mari de usturoi, tocati fin
  • 100 ml apa rece
  • 3 linguri rase de faina
  • sare si piper dupa gust
  • un gat generos de vin rosu sec (optional)

Untul se topeste si se caleste in el ceapa pana incepe sa se inmoaie. Se adauga carnea si se amesteca bine. Cand carnea s-a rumenit se adauga paprika, paprika iute si usturoiul. Se amesteca bine de tot si se lasa maxim 1 minut pe foc, amestecand continuu. Se adauga vinul, daca folositi, si se lasa sa se reduca complet. Se pune si maghiranul, coriandrul, piper si putina sare. Se toarna apa cat sa acopere totul. Se pune un capac, se da in fiert, si se fierbe totul agale, 2-3 ore, pana ce carnea se rupe usor cand o tragi cu o furculita. Se completeaza cu apa fierbinte pe parcurs daca se reduce prea mult lichidul.

La final apa rece se amesteca cu faina, facand un rantas. Se toarna usor in gulas si se amesteca, apoi se mai lasa la fiert, fara capac, pana ce se ingroasa usor. La o adica se poate sari peste aceasta etapa, si se lasa sa fiarba putin mai mult fara capac gulasul, ca sa mai scada. Din ce am inteles, traditional este sa pui faina!

Se serveste cu galuste din faina alba, dar cum eu incerc sa reduc carbohidratii simplii, am zis pas si am mancat cu ceva paine neagra! Se pune langa si niste smantana si ceapa rosie tocata presarata pe deasupra. Pofta buna!

 

Un gând despre &8222;Gulas cehesc&8221;

Lasă un răspuns

