Inghetata de tiramisu

O da! Cea mai buna inghetata facuta vreodata! Pana acum! Si foarte simpla. Si de facut, dar si de scris, pentru ca mare parte dine a o am deja pe site. Este reteta clasica de tiramisu😀. Doar ca se ingheata! Si nu se monteaza ca tiramisul clasic, ci piscoturile inmuiate in cafea se rup si se amesteca in compozitie. Si ca sa le lege, pe toate, am facut si un sirop!

Pentru inghetata faceti o portie de tiramisu clasic dupa reteta data aici. Pentru aroma, eu am pus un gat bun de coniac in galbenusuri, spre finalul gatirii lor pe baia de aburi.

Dupa ce compozitia de tiramisu este gata, se lasa 4-5 ore la frigider de preferat peste noapte. Apoi, se pune in masina de facut inghetata. Cand este cremoasa se scoate, se amesteca in ea piscoturile date prin cafea si rupte in 3 sau 4. Se presara sirop intr-un recipient incapator (eu am folosit o cutie de la o inghetata cumparata de mult) apoi se pune inghetata, si iar se presara sirop, iar se pune inghetata si tot asa. Incorporati cum vreti si cat vreti siropul in inghetata tiramisu.

Pentru sirop este nevoie de:

  • 200 ml cafea tare
  • 50 g cacao
  • o lingurita si jumatate extract de vanilie sau esenta naturala de vanilie
  • 100 g zahar
  • 50 g miere
  • un praf de sare

Puteti face siropul cat este la frigider baza de tiramisu. Amestecati cafeaua cu mierea, zaharul si cacaoa. Puneti pe foc si cand incepe sa fiarba adaugati si praful de sare, si lasati sa fiarba la foc mic 4-6 minute, pana se ingroasa putin. Se ia de pe foc, se lasa 2-3 minute sa isi traga sufletul si se pune esenta de vanilie. Se raceste si se tine la rece. Se foloseste conform instructiunilor de mai sus. Nu trebuie amestecat tot deodata cu inghetata de tiramisu. Eu am pastrat si am prelins pe inghetata dupa ce am pus-o in pahare! Pofta buna!

Lasă un răspuns

