Pui Jamaican (Jerk Chicken)

Ah, de gand pofteam la bunatatile astea. Ceva cu adevarat exotic si gustos! Condimentul Jerk este specific bucatariei din Jamaica. Are doua elemente de baza, ienibahar si ardei iuti Scotch Bonnet -plus multe altele care mai de care mai exotice, dar amestecurile variaza mult in cantitati si compozitie exacta. Desigur, eu n-am avut astfel de ardei (am incercat odata sa cultiv intr-un ghiveci, dar aptitudinile mele de gradinar s-au dovedit a fi [foarte] limitate; au iesit doi ardei amarati – la propriu – care abia daca aveau vreun gust, ce sa mai zic de iuteala), asa ca am folosit ardei iute rosu! Condimentele jerk se foloseau in mod traditional pentru carnea de porc, dar dupa ce reteta s-a raspandit in lume a inceput sa fie folosit si la pui, peste, fructe de mare, etc.

Puiul Jamaican trebuie sa fie iute, asa ca incercati sa gasiti un ardei cat mai iute. Desigur, merge si mai bland, daca preferati asa. Se pot folosi si copanale de pui, sau aripioare, eu am folosit pulpe superioare. Cred ca merge si piept, dar s-ar putea sa iasa cam uscat!

Puiul se poate face la gratar, pe jar, sau la grilul cuptorului, asa cum am facut eu.

Ingrediente:

  • 8 bucati de pui cu piele (pulpe superioare in cazul meu)
  • o lingurita ienibahar macinat
  • o lingurita scortisoara macinata
  • o lingurita cimbru uscat
  • 1/4 lingurita nucsoara macinata
  • doua lingurite zahar brut de trestie
  • doi catei de usturoi, zdrobiti
  • o lingura ceapa tocata fin
  • o lingura ceapa verde tocata fin
  • o lingura otet alb
  • doua linguri ulei de masline
  • o lingura suc de limeta
  • un ardei rosu iute tocat fin (de preferat un ardei Scotch Bonnet)
  • sare si piper negru macinat dupa gust

Fa cateva crestaturi in carnea de pui. Amesteca restul de ingrediente pentru a obtine marinata. Freaca marinata peste bucatile de pui, avand grija sa bagi si in taieturi. Pune puiul intr-un vas, acopera cu folie de plastic si lasa la marinat in frigider doua ore sau peste noapte.

Frige carnea la foc mediu 30 de minute, pe gratar de carbuni. Daca asta nu este o optiune, incinge grillul cupotrului la 200 grade celsius. Pune un gratar intr-o tava (nu fa direct pe gratar pentru ca sucurile carnii se vor scurge direct in cuptor), pe care o sa frigi carnea.

Scoate puiul din marinata si scutura si stropeste fiecare bucata cu putin ulei de masline. Pune-le pe gratarul din tava, si baga-le la cuptor, aproape de grill. Lasa-le cam 30 de minute, intorcand des, pana cand sunt facute si pielea s-a rumenit. Merg cu o salata racoritoare langa! Gusturi exotice la cel mai inalt nivel! Pofta buna!

P.S.: Pozele arata cam rau, in realitate era mult mai apetisant. Nu stiu ce are aparatul dar de la o vreme nu mai sunt multumit cum scoate pozele😦.

Lasă un răspuns

