Vafe cu scortisoara

Vafe! Exista numeroase tipuri de vafe, sute, si fiecare unica in felul sau. Exista vafe groase, vafe subtiri si crocante, vafe pusoafe. De arome nu mai vorbesc! Sunt foarte populare in Belgia, Germania, Franta, Scandinavia, etc. Dar, sunt mancate prin toata lumea. Cele de fata sunt unele subtiri si crocante, in genul cornetelor de inghetata.

Fiind aromate cu scortisoara se potrivesc perfect in aceasta perioada a sarbatorilor de iarna. La mic dejun sunt mai mult decat perfecte. Eu am avut o presa manuala, veche, din fier care se pune direct pe flacara aragazului. Exista si aparate electrice pentru asta, destul de intalnite si pe la noi prin magazine. Nu stiu exact daca acelea merg la varianta asta de vafe, pentru ca trebuie sa iasa foarte subtiri. Nu am avut un astfel de aparat, asa ca nu stiu sa va spun. Ce stiu sigur e ca la presa manuala de am folosit-o eu nu merge sa faci decat vafe din acestea subtiri.

Ingrediente:

  • 70 g unt moale
  • 100 g zahar
  • 1 plic de zahar vanilat
  • 1 ou
  • 125 g faina
  • un varf de cutit praf de copt
  • o lingura scortisoara macinata (sau mai putina in functie de gusturi)

Frecati untul pana devine cremos. Adaugati zaharul si zaharul vanilat si amestecati bine, cam 5 minute. Incorporati si oul usor batut. Faina se amesteca cu praful de copt si scortisoara si se cern peste compozitia de mai sus. Se omogenizeaza totul. Va rezulta un aluat foarte lipicios. Se da la rece cam 30 de minute pana se intareste.

Se formeaza cate o bila din aluat, de marimea unei nuci medii. Se pune cate o bila in aparatul de vafe, se preseaza si se tine pe flacara pana se rumeneste. Se fac repede, in cateva zeci de secunde pe fiecare parte. Se scot din aparat si se ruleaza imediat. Se lasa sa sa raceasca. Eu le-am mancat cu zabaglione. Pofta buna!

Lasă un răspuns

