Ciocolata calda groasa – cioccolata densa

Cred ca nu prea exista lume care sa nu se bucure de o ciocolata calda, mai ales cand afara este frig. De ani de zile cautam o ciocolata calda groasa, din aceea care sa fie consistenta si sa ramana in strat gros pe lingurita cand amesteci. In comert nu am agsit asa ceva, am inteles ca unii distribuitori pentru baruri si cafenele au astfel de marci. Asa ca, mi-am zis ca e mai simplu sa imi fac singur ciocolata calda. Si bine am zis!

Ciocolata calda este de doua feluri: cu pudra de cacao sau cu ciocolata topita. Eu am facut-o pe cea din urma; unii spun ca acest fel se numeste de fapt ciocolata de baut. Dar parca ciocolata calda suna mai bine! Exista inca de pe vremea maiasilor si a fost adusa in Europa din Mexic. In secul 19 era folosit in medicina, pentru a trata deranjamentele la stomac. Asta da medicament!

Maiasii o beau rece, amestecata cu mirodenii si ardei iuti. Se spune ca aceasta bautura nu era chiar pe placul europenilor, gustul fiind unul cu care trebuia sa te obisnuiesti: iute si amar. Trebuie tinut cont ca pe vremea aceea nu exista zahar in Americi (erau mai sanatosi, deh).

Oricare ar fi istoria ciocolatei calde, este bine ca s-a inventat! Normal ca exista o multime de variante, mie imi place aceasta groasa. Este o specialitate italiana numita cioccolata densa. Poate fi destul de dulce, asa ca daca o preferati mai temperata, scadeti din cantitatea de zahar, mergand pana la a nu pune deloc.
Merge de minune alaturi de felii de paine prajita cu unt si gem! Un astfel de rasfat te invioreaza dupa orice zi, oricat de nasoala ar fi!

Ingrediente pentru 4 cani:

  • 300 g ciocolata neagra de buna calitate, de preferat peste 75% cacao
  • 80 g zahar
  • 500 ml lapte gras

Ciocolata se rupe in bucatele mici. Laptele se amesteca cu zaharul, si se pune la foc mic, amestecand constant pana se dizolva zaharul. Cand laptele e destul de fierbinte, se pune ciocolata si se lasa la foc foarte mic 7-10 minute, pana ce se topeste ciocolata si compozitia s-a intarit usor, dar este tot cremoasa. Nu lasati sa fiarba! Daca e nevoie mai luati de pe foc cateva zeci de secunde si apoi puneti iar.  Pofta buna!

 

Lasă un răspuns

