Ragu de vita cu carnati de porc

Ragu, in bucataria italiana, este un sos de carne, de obicei servit cu paste. Dar mai presus de orice este un fel de mancare, asa cum este la noi ostropelul. Doar ca italienii prefera sa il manance alaturi de paste. Merge, desigur si cu o paine buna. Modalitatile de a prepara si servi un ragu sunt multe. In sudul italiei, se prepara cu carne tocata, si se amesteca cu pastele. In alte regiuni, bucati intregi de carne si chiar carnati sun preparate lent in sosul de rosii, si apoi servite fie cu sosul sau separat.

Eu am facut ultima varianta. Am luat carne de vita, carnati de porc, si le-am gatit la foc mic, mult timp in sos de rosii. Ca fapt divers, ragu-ul original nu avea sos de rosii, pentru ca in europa nu existau inca rosii! Au venit mai tarziu…de aceea ragu este un sos de carne, nu un sos de rosii! Dar sa revenim la bucatele noastre. Puteti pune si ceva carne de porc in amestec, de exemplu niste costita afumata, eu am folosit carnati afumati. Nu trebuie sa puneti si voi afumatura, eu am pus sa vad ce gust da. Si a rezultat ceva bun. Dar merge de minune si fara, pentru gusturi mai blande.

Ingrediente:

  • 4 linguri ulei de masline
  • o ceapa mica tocata marunt
  • o tija de apio (telina olandeza) taiata fin
  • 800 g pulpa superioara de vita, taiate bucati potrivite
  • 400 g carnati de porc (merg de minune cei cu fenicul)
  • doua linguri pasta de tomate diluata in 100 ml vin rosu
  • 3 cutii de 400 g rosii cubulete
  • busuioc, sare si piper

Uleiul se incinge si se calesc ceapa si apio pana se inmoaie. Se adauga carnea de vita si carnatii (eventual in transe pentru a nu raci tigaia prea tare), si se amesteca bine. Se da focul mai tare si se  lasa cateva minute sa prinda culoare. Adaugati pasta de tomate diluata in vin si fierbeti pana scade o treime. Adaugati rosiile, busuiocul, sare si piper. Dati in clocot, reduceti focul la minim, pe cel mai mic ochi al aragazului, si puneti un capac pe oala. Fierbeti asa 2 ore – 2 ore jumatate, pana cand sosul devine gros si capata o textura matasoasa. Amestecati din cand in cand, avand grija ca exista suficient lichid; daca este nevoie se completeaza cu apa.

Se serveste cu paste, sau cu paine. O minunatie, care imi intareste din nou iubirea mea pentru bucataria italiana (nu si pentru italieni :D) Pofta buna!

Lasă un răspuns

