Rosii uscate in ulei

Rosiile uscate sunt un ingredient, nu un preparat in sine. Au utilitati multiple, in special in bucataria mediteraneana. Pot fi puse in salate, servite ca aperitiv langa branza sau in combinatii cu alte legume, pot fi facute piure, etc. Si, daca te uiti dupa ele prin magazine, sunt al naibii de scumpe. Asa ca mi-am cumparat un deshidratator, cu care am inceput sa fac…chestii uscate!😀

In mod traditional rosiile se usuca la soare si dureaza intre 4-10 zile. Dar cel mai bine se usuca in clima mediteraneana. Se pot usca si in cuptorul electric (si nu va faceti griji ca trebuie sa stea aprins multe ore – temperatura este mica, deci consuma putin, cam cat un bec de 100-120 de w). Temperatura de uscare la cuptor este de 50 de grade, mai mica din ce stiu nici nu merge. La deshidratator, am lasat la temperatura de 40-45 de grade, timp de 24-30 de ore.

Intai am taiat rosiile in felii groase de 1 cm sau 1,5 cm. Daca sunt rosii cherry, se taie pe jumatate. Le-am sarat bine, le-am pudrat cu piper si oregano (eventual si busuioc). Le-am pus in aparat si le-am lasat timpul mentionat mai sus. M-am mai uitat la ele, am mai schimbat tavile intre ele, iar cele care pareau gata le-am scos. Trebuie sa fie uscate, dar nu incat sa devina casante. Trebuie sa fie maleabile, dar daca sunt pasate sa nu iasa zeama.

Cand sunt gata toate se lasa sa se raceasca, si apoi se inghesuie intr-un borcan si se acopera cu ulei. Puneti capacul, agitati borcanul, apoi deschideti si mai completati daca este nevoie; rosiile trebuie sa fie complet acoperite cu ulei. Eu am facut mai multe borcane. In unele am pus ulei de masline extravirgin si in altele ulei de floarea soarelui presat la rece. Nu va recomand sa folositi uleiuri rafinate…nu au gust si sunt nesanatoase! In borcan se mai pot pune si catei de usturoi, frunze de busuioc, capere, putin otet..etc. Se pastreaza in borcane doua saptamani inainte de a fi consumate. Se pastreaza la loc intunecat si racoros. Din ce am auzit, daca sunt lasate foarte mult timp, se acresc!

Un gând despre &8222;Rosii uscate in ulei&8221;

Lasă un răspuns

