Usturoi marinat

Am tot vazut usturoi marinat prin magazine. Am si auzit ca ar fi mult mai usor de digerat si mai prietenos cu stomacul. Si ierburile aromatice folosite ii sporesc si mai mult gustul. Asa ca am zis sa incerc si eu. Nici macar nu este foarte greu de facut! Iata ce a iesit.

Ingrediente:

  • 3 capatani mari de usturoi (sau mai multe, in functie de marimea borcanului in care puneti usturoiul la marinat)
  • 3 crengute de rozmarin
  • 3 foi de dafin
  • ulei de masline

Se curata usturoiul si se pune intr-o craticioara. Se adauga rozmarinul scos de pe crengute, foile de dafin si se acopra cu ulei de masline.

Se pune pe foc, foarte mic, si se lasa 20 de minute. Uleiul nu trebuie sa clocoteasca. Eu am folosit o placa speciala pentru a diminua puterea flacarii (se vede in poza). Stati langa el, si daca incepe sa clocoteasca uleiul, trageti de pe foc, si asteptati 1 minut sa se mai racoreasca, si puneti la loc. Faceti asa pana trec cele 20 de minute. Cand e gata, se pune compozitia in borcan, se inchide cu capac si se lasa sa se raceasca. Se consuma dupa minim o luna de la momentul conservarii. Pofta buna!

Lasă un răspuns

