Ciorba de legume a la grec

Cand eram mic nu ma prea ma omoram dupa ciorbe (cu exceptia celei de fasole), dar in sejururile la mare cu parintii, ciorba a la grec mancata la restaurantele hotelurilor era printre felurile mele preferate (alaturi de desert!). De mult aveam pofta de o astfel de ciorbita, dar  nu am apucat sa imi fac. Cum prin frigider era pustiu (ca viata fara poezie, si pofteam la ceva „zeama cu legume”, am zis sa bag si grecu’n ecuatie, si peste ciorba de legume am trantit niste oua si smantana. Delicios!

Ingrediente:

  • un morcov mare
  • o radacina mare de patrunjel
  • doua cepe medii
  • un pastranac
  • o bucatica de telina (cam 150 de grame)
  • un ardei gras rosu
  • un ardei gras verde
  • un cartof mare
  • un dovlecel
  • teci (eu am pus mai multe, de la borcan – si anume un borcan de aproximativ 400 g)
  • doua linguri de bulion
  • 4 galbenusuri
  • 200 ml smantana de gatit
  • 150 ml lapte
  • zeama de la o lamaie (mai mult sau mai putin, in functie de cat de acra va place ciorba)
  • sare si piper
  • doua linguri leustean tocat
  • 3-4 linguri patrunjel tocat

Intai se spala, se curata si se taie legumele. Ceapa se taie perisori, morcovii si albiturile (radacina de patrunjel, pastranacul si telina) se taie cubulete, iar restul legumelor cuburi mai mari. Tecile se lasa intregi! Puneti suficienta apa rece intr-o oala, eu am pus cam 3,5 L (conteaza cat de deasa sau rasfirata vreti ciorba) cu putina sare. Se pun in apa si ceapa, morcovul si albiturile si se dau in fiert. Se lasa sa fiarba zece minute, apoi se pun celelalte legume, cu exceptia tecilor, daca sunt de la borcan, aceastea fiind deja fierte. Daca sunt proaspete se pun si ele acum; daca sunt de la borcan se pun peste alte 10-15 minute. Tot acum se adauga si bulionul. Se mai lasa la fiert, acoperit, pana ce toate legumele s-au inmuiat.

Intre timp se bat galbenusurile si se amesteca cu smantana, laptele si piper din belsug. Cand ciorba e gata, se pun cateva polonice peste amestecul de galbenusuri si smantana, si apoi se pun in ciorba. Tot acum se pune si zeama de lamaie. Se amesteca bine, se gusta si se adauga sare si piper pentru a potrivi gustul. Se mai lasa ciorba pe foc, la foc foarte mic, inca 10 minute. La final se stinge focul, se tine acoperita cam 10 mninute, si apoi se pun verdeturile (leusteanul si patrunjelul). Se serveste alaturi de o paine de casa. Strasnica ciorba!

 

Lasă un răspuns

