Sis kebab

Sis kebab este foarte, foarte asemanator cu sis taouk, difera putin doar baitul in care este tinuta carnea. De asemenea, si modul de prezentare, sa zic asa difera. Adica, de data aceasta am rulat carnea intr-o lipie (mexicana, dar asta e alta poveste – facem fusion cuisine). Sis kebab asta este de fapt o reteta turceasca de frigarui de pui (şiş kebap). Oricat de mult m-ar interesa istoria si originele retei, acum este vorba de mancare. Asa ca trecem peste si concluzionam ca turcii au facut o treaba tare buna cu frigaruile astea de pui.

Se pot manca ca atare, direct de pe bat, alaturi de salate, legume proaspete tocate fin, lipii sau orez, Eu am preferat varianta preferata a romanuluk, adica sub forma de shaorma; am taiat carnea de pe frigarui (dupa ce au fost gata) cat mai marunt, si am infasurat-o in lipii (chiar daca au fost tortillas mexicane), alaturi de legume si un sos de iaurt cu menta. Suna bine? Sa vedem cum sta treaba.

Ingrediente sis kebab:

  • 2-3 piepti de pui taiati in bucati potrivite
  • suc de lamaie
  • o jumatate capatana de usturoi mare facuta mujdei
  • un pahar mai mic de suc de rosii
  • 1-2 linguri de ulei de masline
  • o lingura de bulion
  • sare, piper, boia dulce si iute, sofran

Ingrediente optionale:

  • mijdei de usturoi din jumatate de catel
  • un sfert de pahar de ulei
  • zeama de la o lamaie mare

Ingredientele optionale se pot amesteca, si cu sosul obtinut se pot unge frigaruile cand sunt gata. Optional fiind, trecem mai departe, la prepararea frigaruilor. Amestecam usturoiul cu sucul de lamaie, sucul de rosii, bulionul si condimentele. Punem bucatile de carne in bait, amestecam bine, si lasam macar 4-5 ore la marinat, in frigider.

Apoi punem carnea pe bete, si o frigem pe gratar (la jar este ideal). Cand sunt gata se ung cu sosul optional, daca e cazul. Usor cu sis kebabul nu? Eu am mai facut un pas, si am luat fiecare frigaruie, si am taiat vertical bucatile de carne, cat mai marunt, ca sa semene cu bucatile de la shaormerii, taiate de pe frigare!

Sis kebab Sis kebab

Pentru lipii puteti folosi orice vreti, eu am preferat sa le fac in casa, si aceste minunatii mexicane se fac usor si rapid, si sunt extrem de gustoase.

Tortillas:

  • 250 g faina
  • 60 g untura de porc
  • o lingurita sare

Faina, sarea si untura se amesteca intr-un castron, cu degetele, ca la aluatul fraged. Cand s-au obtinut frimiturile se adauga 130 de ml de apa calduta, si se framanta totul cu mainile, cam 2-3 minute. Se obtine un altuat moale. Se face o bila, se inveleste in folie alimentara si se tine la rece o ora.

Apoi se face aluatul sul, se taie in 10 parti egale, si din fiecare parte se face o lipie cat mai rotunda, cu diametrul de aproximativ 15 cm; trebuie sa fie destul de subtire. Se incinge bine de tot o tigaie pe foc, fara a se unge cu ulei sau alta grasime. Se coc tortillas pe rand, cate 20-30 de secunde pe fiecare parte. Nu le tineti mai mult, pentru ca se vor usca, si nu se mai pot rula, se vor crapa. Se tin calde, acoperite cu un prosop de bucatarie.

Sos de iaurt cu menta:

  • iaurt,
  • menta proaspata tocata
  • putin ulei de masline
  • sare, piper

Se amesteca toate si asta e sosul!😀

Si acum se trece la ce este cel mai important. Asamblarea. Se ia o lipie, se pun bucati de carne, legume, si sos de iaurt cu menta. Ca si legume eu am folosit morcov ras, ceapa rosie (merge si verde – tanara), salata verde, ardei copt si rosii. Se ruleaza lipia, si se mananca. Mucho buenos! Pofta buna!

Lasă un răspuns

