Cantuccini cu merisoare

Este o reteta pe care am facut-o pre-Craciun, dar cum n-am mai pus nimic dulce pe blog de ceva vreme, am zis ca a venit momentul. Si nimic nu este mai potrivit decat cantuccini. Si nu orice fel de cantuccini, ci unii cu meriosare! Sunt niste biscuiti italienesti, copti de doua ori, de aceea sunt si foarte crocanti. Se mai numesc si biscotti. In mod traditional contin migdale, dar in cazul de fata eu le-am inlocuit cu nuci (tot am avut o productie mare anul trecut). Probabil ca le schimba putin gustul, dar tot extrem de delicioi au fost, si nu as putea fii mai mandru de cantuccini mei!

Se servesc alaturi de vin demi-dulce sau cu espresso. Merisoarele le dau o nota aparte, usor acrisoara si aromata. O sa va indragostiti de acesti biscuiti imediat. Si o alta parte buna, rezista timp de doua saptamani daca sunt pusi intr-o cutie de tabla bine inchisa, ca sa va puteti bucura de ei pe indelete.

Ingrediente pentru aproximativ 20 buc:

  • 50 g migdale decojite, sau fulgi de migdale (sau nuci)
  • un ou mare
  • 80 g zahar
  • un praf de sare
  • 150 g faina
  • 1/2 lingurita praf de copt
  • 1 lingurita scortisoara
  • 50 g merisoare uscate

Se pun migdalele intr-o tigaie, pe foc mediu, fara pic de ulei. Se tin pana sunt rumenite usor si se lasa la racit. Oul se bate cu sarea si zaharul, pana devine alb si pufos (6-10 min). Se amesteca faina cu praful de copt si scortisoara, si se cerne peste ou. Se inglobeaza totul cu grija, ca sa ramana aerat aluatul. La final se adauga migdalele/nucile si merisoarele si se amesteca usor.

Se umezesc mainile pentru a lucra cu aluatul. Se modeleaza sub forma de sul, se aseaza intr-o tava tapetata cu hartie de copt si i se da forma unui rulou de 25 x 6 cm. Se coace 22-26 de minute in cuptorul preincalzit la 180 de grade. Se scoate din cuptor si se lasa 5 minute sa stea; cuptorul nu se stinge. Cu un cutit zimtat se taie oblic 20 de felii. Se aseaza in tava feliile, si se mai tin la cuptor 10-15 minute, chiar si mai mult, pana se rumenesc. Timpul pentru a doua coacere variaza in functie de cat de uscati ii vreti. Eu i-am tinut aproape de 15 minute si au iest super, dar mai era loc de stat la cuptor si tot ar fii fost deliciosi, doar ca si mai crocanti. Se lasa pe un gratar sa se raceasca.

Cum am mai spus, se pot pastra intr-o cutie de tabla bine inchisa pana la 2 saptamani. Dar ma indoiesc ca rezista atat! Pofta buna!

Lasă un răspuns

