Tarta de ciocolata fara fund

   Este un desert atat de simplu si atat de delicios, incat ala de nu-l incearca dupa ce a citit reteta nu e om! 😀 L-am facut pentru ziua mamei Somitatii, si a avut mare succes. Singurul regret este ca nu am facut si o poza in sectiune a prajiturii, in rest….numai de bine!

Ingrediente pentru o forma de tarta de 24 cm:

  • 80 g unt
  • 170 g ciocolata neagra cu 70% cacao
  • 4 oua
  • 100 g zahar
  • un praf de sare
  • 30 g nuci macinate fin (sau migdale macinate fin, sau faina)
  • unt pentru uns forma

   Cuptorul se incinge la 180 de grade Celsius. Se unge tava de tarta cu unt, sis e tapeteaza fundul cu hartie de copt. Pentru ca nu am o forma cu fund detasabil, am taiat doua fasii groase din hartia de copt, si le-am pus in cruce, pentru a o putea ridica dupa ce e gata. Am pus si o poza demonstrativa.

 Tarta cu ciocolata fara fund

   Ciocolata se rupe bucatele, si se topeste impreuna cu untul la bain-marie (un vas pus deasupra unui alt vas cu apa clocotita – vasul de deasupra nu trebuie sa atinga apa). Cand e gata se lasa putin la racit. Ouale cu zaharul si cu sarea se bat cu mixerul pana cand se obtine o crema inspumata. Se adauga amestecul de ciocolata si unt, si se amesteca cu grija cu telul, de jos in sus, pentru a nu scoate aerul. Se adauga si nucile (daca folositi faina, o cerneti inainte). Se amesteca tot cu grija.

   Compozitia obtinuta se toarna in forma de tarta, se netezeste si se baga la cuptor. Se coace in jur de 20 de minute, pana cand suprafata se intareste si se simte elastica. Se scoate, se lasa 3-4 minute in tava, si apoi se scoate pe un gratar de prajituri, cu ajutoorul benzilor de hartie de copt, de care am vb.

   Se pudreaza cu zahar pudra si praf de cacao. De asemenea, la servire, se pot pudra farfuriile cu zaharul pudra si cacaoa. Pofta buna!

Lasă un răspuns

