Dulceata de piersici

   Mereu mi-au placut piersicile. Aroma lor si faptul ca sunt zemoase…piersicile sunt una din multele bucurii ale toamnei. Si cum la gradina am 3 piersici care aproape ca au cazut la pamant (la propriu) de cat au rodit, trebuia sa fac ceva cu toate piersicile, Este adevarat, nu sunt piersici mari, ca cele din comert, dar (mi se par mie) sunt mult mai aromate.

   La prepararea ducetii am lucrat cot la cot cu mama (ea mai mult cu indicatiile si eu cu munca), dar a fost prima mea dulceata mai serioasa, asa ca am avut nevoie de indrumari. In final a iesit o dulceata de toata frumuseatea, iar pentru borcane am facut si etichete personalizate😀. Enjoy!

Ingrediente:

  • 1 kg de piersici, canatire fara samburi si curatate de coaja
  • 1 kg de zahar
  • jumatate de litru apa
  • 30 ml zeama de lamaie

   Intai se spala bine piersicile, pentru a se indeparta puful. Apoi se curata. Exista doua variante aici. Fie se curata cu un cutit bine ascutit, ceea ce e destul de migalos. Fie se oparesc intai, si apoi se curata mult mai usor. Unii carcotasi (mama) au zis ca este mai bine sa le cureti fara sa le oparesti. Dar lenea a invins, asa ca am dat o oala de apa in clocot, am oprit focul, si apoi cu o strecuratoare mare, bagam cate piersici incapeau in ea in apa fierbinte, si le tineam scufundate 40-50 de secunde. Apoi le treceam imediat prin jet de apa rece. Dupa asta, pielita de pe ele fugea doar daca te uitati mai intens la ea😀.

   Ca si sfat, dupa ce le opariti, inainte sa le curatati, taiati-le pe jumatate si scoateti samburele, apoi curatati-le. E mai bine asa. Facand invers, devin alunecoase si este mai dificil sa le tai pe jumatate.

   Daca piersicile sunt mari se taie in sferturi, nu jumatati. Intre timp din apa si zahar se face un sirop gros: se amesteca cele doua si se pun pe foc. Se lasa pana siropul pare gros. Apoi se pun piersicile, si se lasa 3-4 minute pe foc. Siropul se va subtia de la zeama piersicilor. Se pune si zeama de lamaie si se mai lasa la fiert pe foc mediu pana cand  se leaga din nou siropul.

   Un test ca este bine legata dulceata se face prin luarea de pe foc a cratitei, astfel incat sa nu mai clocoteasca. Daca bucatile de piersici plutesc pana la fundul siropului, nu se aduna toate la suprafata, e gata. Mai puteti testa si altfel: luati din zeama din cand in cand, si puneti intr-o ceasca. Lasati cateva minute sa se raceasca, eventual in apa rece. Daca va place consistenta, e gata. Eventuala spuma formata la suprafata se inlatura.

   Se lasa acoperita sa se raceasca, si apoi se pune in borcane sterilizate. Acum proviziile pentru iarna ce vine (care se anunta friguroasa) sunt gata!

Lasă un răspuns

