Tort de alune

   Imi propusesem ca in perioada asta sa fac numai deserturi cu fructe de sezon. Dar fiind ziua unei prietene, am zis sa ma abat putin de la regula, cu un tort rapid si simplu, o surpriza! Si, intr-adevar tortul este simplu de facut, dar gustos, doar ca eu m-am complicat putin la glazura, in sensul ca in reteta originala scria „un plic de glazura de alune”. Cum la noi in comert nu am gasit, si nici nu ma incanta ideea de semipreparate, am zis sa fac singur glazura, am cautat retete fanteziste, si nu mi-a iesit chiar cum trebuie. Cu toate acestea, tortul a fost foarte apreciat de unele persoane, tocmai datorita glazurii nereusite. O sa dau mai multe detalii cand ajung la glazura.

Ingrediente blat pentru o forma de 26 cm:

  • 140 g alune macinate
  • 10 oua
  • 170 g zahar

Ingrediente umplutura:

  • un plic de glazura de alune ( daca nu gasiti, pentru a o face va trebuie: ciocolata cu alune, apa si zahar )
  • 250 g frisca (din smantana de frisca, nu vegetala)
  • 40 g alune macinate
  • 20 g zahar
  • un plic zahar vanilat

   Intai se face blatul. Ouale se separa. Galbenusurile, zaharul si alunele macinate se amesteca intr-un castron. Albusurile se bat spuma impreuna cu un praf de sare. Se adauga cu grija la compozitie. Intai un sfert din ele, apoi restul. Este important sa se amestece de jos in sus pentru a nu scoate aerul din compozitie.

   Se tapeteaza o forma de tort de 26 cm cu hartie de copt (atat fundul cat si marginile). Se toarna compozitia in ea, se netezeste la suprafata, si se baga la cuptorul preincalzit la 180 de grade. Se coace 50 de minute. Se va umfla foarte mult, ca un sufleu; la mine s-a dublat fata de volumul initial. Cand este gata se scoate, si se lasa in forma o ora sau mai mult sa se raceasca. In acest timp va scadea, si este posibil ca marginile sa ramana mai crescute. Daca asa este cazul, pur si simplu se taie marginile.

   Cand este rece se taie pe jumatate. Eu am folosit partea de jos sus, si invers, aceasta fiind mai dreapta si avand un aspect mai placut.

   Pentru umplutura se bate frisca, se adauga alunele macinate si zaharul. Se intinde umplutura pe blatul de jos al tortului, si celalalt se pune deasupra. La final se pune pe un gratar de bucatarie, o foaie de copt sau aluminiu sub gratar, si se aplica glazura.

   Si acum e acu. Glazura de alune este greu sa gasesti la noi (eu nu am gasit). Asa ca am luat ciocolata cu alune (sa contina alune cat mai marunte), si am topit-o pe baie de aburi. Intre timp, am facut un sirop din apa si zahar (o parte apa la doua parti zahar, adica daca aveti 200 g zahar, puneti 100 ml apa). Am lasat siropul sa se ingroase putin, si l-am pus peste ciocolata. Eh, cum l-am pus, toata ciocolata mea topita s-a transformat intr-o pudra umeda!!! Si zaharul, s-a recristalizat. Am lasat-o pe foc, tot la baie de aburi, si am pus unt, cam 50-80 de grame. Pana la urma s-a lichefiat, dar zaharul tot a ramas cristalizat. Nu am avut de ales si am intins-o asa. Se vede in poze aspectul glazurii. Rau nu arata, la gust nu a fost rea, cum am spus unele persoane au fost impresionate de textura! dar corect, sigur nu este!

   Si asta a fost experienta mea cu tortul de alune aniversar. Nu arata aniversar pentru ca efectiv nu am avut timp sa il decorez (aveam un design special :D), si a ramas asa. O sa il mai incerc cu siguranta, data viitoare cu o alta glazura de alune „trasnita”.

Lasă un răspuns

