Carnati cu sherry

   Este un aperitiv delicios si foarte elegant, de savurat impreuna cu persoana draga la o masa romantica, sau sa va impresionati prietenii cand sunt in vizita. Daca mancati ceva mai multi pot constitui si o masa in sine. Va spun, pe mine m-au cucerit si o sa fie prezenti la urmatoarea masa festiva!

   Carnatii pe care ii folositi sa fie grosi. Pot fi orice preferati. Reteta originala pe care am vazut-o eu era cu sangerete Morcilla, dar eu am folosit niste carnati taranesti.

   Am mai folosit sherry la anumite retete pe aici, si am spus si atunci, o spun si acum: este vorba de vinul sherry, un vin sec, a nu se confunda cu cherry, bautura aceea dulce. (in ignoranta mea profunda, prima data cand am auzit de sherry m-am gandit la angelli, si ca sa nu faca si altii aceeasi greseala mai bine specific clar despre ce este vorba – cat traieste omu’ invata!).

Ingrediente:

  • o ceapa
  • 2 catei de usturoi
  • 2 linguri de ulei
  • o lingurita cimbru uscat
  • o lingurita boia dulce
  • 225 g carnati
  • 2 linguri de sherry sec
  • o jumatate de paine buna
  • scobitori

   Ceapa se curata, la fel si usturoiul. Ceapa se taie rondele iar usturoiul marunt. Uleiul se incinge intr-o tigaie, se calesc rondelele de ceapa si usturoiul. Cand au prins culoare se adauga cimbrul si boiaua, apoi se mai lasa totul pe foc mic 5 minute, cand este gata, se pune de o parte.

Carnatii se taie in rondele de grosime medie, si se perpelesc pe toate partile in alta tigaie incinsa, cam 3-5 minute pana este patruns si crocant. Se toarna peste sherry si se lasa sa scada toata zeama.

   Painea se taie in felii mici, cu putin mai mari decat diametrul feliilor de carnati. Fiecare bucata de paine se acopera mai intai cu compozitia pe baza de ceapa si usturoi. Deasupra se fixeaza cu scobitori bucatile de carnat. In loc de scobitori se pot folosi crengute de dafin sau bete de cocktailuri, pentru un aspect si mai impresionant. Pofta buna!

Lasă un răspuns

