Clatite Ana-Lugojana

   Clatite Ana-Lugojana sau clatite banatene. Poate ca ati auzit de ele, eu de mult auzisem, si muream de nerabdare sa le incerc. Un desert faimos in banat, si-au capatat renumele la hanul Ana-Lugojana.

   Necesita ceva mai multa munca decat clatitele umplute cu gem, dar din cand in cand merita efortul. In umplutura se pun stafide, dar eu am pus mure fiind in sezon.

Ingrediente:

  • 8 clatite
  • 250 g branza de vaci proaspata grasa
  • 5 oua
  • 200 g smantana dulce
  • 250 g zahar
  • 2 plicuri zahar vanilat
  • coaja rasa de lamaie
  • stafide

   Branza se amesteca cu un ou, 50 de grame de zahar, stafidele, coaja rasa de lamaie si un plic de zahar vanilat. Apoi se trece la sosul de vanilie.

   Ouale se separa si galbenusurile se mixeaza cu 80 de grame din zaharul ramas, celalalt plic de zahar de vanilie si smantana dulce. Clatitele se umplu cu branza.

clatite Ana-lugojana banatene 01

   Apoi se impacheteaza ca sarmalele, adica se ruelaza si se trang la capete. Le puteti face mai durdulii, cum le-am facut eu in poza, sau si mai lunguete (le-am facut si asa si a fost ok).

clatite Ana-lugojana banatene 02

   Se ia un vas termorezistent se unge bine cu unt si se inghesuie clatitele in el. Deasupra fiecarei clatite se pune cate putin unt. Clatitele se pot gati si in portii individuale, in vase mai mici. Facute astfel fac impresie daca aveti musafiri.

   Se toarna sosul de vanilie peste clatite. Sosul nu trebuie sa acopere complet clatitele, partea de sus a acestora va ramane afara.

clatite Ana-lugojana banatene 03

   Se baga clatitele la cuptorul preincalzit la 180 de grade celsius. In acest timp se bat albusurile cu un praf de sare pana sunt tari si dupa se pune restul de zahar si se bat in continuare pana se obtine o bezea lucioasa.

   Vasul cu clatite se tine la cuptor intre 15 si 25-30 de minute, in functie de cum va place sosul de vanilie. Daca il vreti ca o budinca, bine inchegata tineti-l mai mult. Daca il vreti mai lichid, tineti-le mai putin. Eu intai le-am facut cu un sos lichid si apoi cu unul inchegat; parerile au fost impartite, unele persoane preferand varianta mai lichida altele pe cealalta. Oricum, este nevoie de putina practica pana va dati seama care este timpul optim pentru cuptorul dvs. Ceea ce este o scuza excelenta de a tot face astfel de clatite.

   Dupa ce trece timpul, se scoate vasul, se intinde rapid bezeaua pe deasupra si se mai baga la cuptor in jur de 15 minute, pana se rumeneste. Se scot, si in mod traditional se servesc fierbinti. Personal nu imi plac asa, pentru ca se simte mirosul de ou de la bezea. Daca le serviti doar caldute sunt mult mai bune, in opinia mea.

   Chiar si reci sunt foarte bune. Este o reteta cu care veti impresiona, garantat. Pofta buna!

Lasă un răspuns

