Coaste in stil sudist

   Daca ati mai citit cate una, cate alta pe aici, probabil v-ati prins ca imi plac coastele. MULT! Asa ca am facut o alta reteta de coaste, cea mai reusita de pana acum cred eu. Reteta vine direct din inima sudului Statelor Unite. Simpla, fara a se vrea „gourmet”, dar gustoasa. Foarte gustoasa.

Ingrediente pregatire coaste:

  • 1 kg de coaste
  • o ceapa curatata si taiata in doua
  • un morcov curatat si taiat in doua
  • 2-3 frunze de dafin
  • o bucatica de telina
  • 3 catei de usturoi intregi
  • boabe de piper
  • sare

   Intai de toate, spalam bine coastele, si inlaturam grasimea in exces. In special pielita aceea alba de pe interiorul coastelor. Pentru asta folositi o surubelnita, sau altceva cu varf rotund si bont. Incepeti de la capatul mai subtire al coastei. Bagati pe sub pielita de grasime surubelnita, si desprindeti de pe carne. Apoi prindeti cu mana si trageti in partea opusa. Se va dezlipi ca si cum ar fi hartie lipita pe ele. Asa vor fi mai fragede; acea pielita se intareste la gatit si are o textura neplacuta.

   Dupa asta nu ramane decat sa fie puse intr-o oala impreuna cu restul ingredientelor,acoperite cu apa, si fierte timp de o ora si 45 de minute – doua ore. Cand sunt gata se scot si se lasa sa se raceasca. Legumele cu care au fiert se arunca.

Ingrediente sos sudist:

  • 170 g ketchup
  • 1-2 lingurite de otet de buna calitate
  • o lingurita plina de mustar
  • o lingura sos Worcestershire
  • o lingurita pudra chilli (sau mai putina in functie de gusturi si iuteala pudrei)
  • 2 linguri rase zahar brun
  • o lingurita plina paprika
  • un varf de lingurita piper
  • o lingurita sare

   Amestecati bine toate ingredientele si gustati. Trebuie sa aibe un gust dulceag-acrisor si iute. Iuteala va fi mai intensa acum, decat atunci cand sosul va fi intins pe coaste.

   Urmatorul pas este ungerea coastelor cu sos, din belsug. Sosul care ramane se pastreaza, pentru ca trebuie sa mai ungeti coastele si in timp ce se gatesc.

   Puneti coastele pe o tava (prevazuta cu gratar ar fi ideal) tapetata cu folie de aluminiu. Daca aveti un gratar special de pus deasupra ei este perfect, pentru ca aluminiul va reflecta caldura si se vor face pe ambele parti mai bine. Dar este optional. merge si o tava obisnuita.

   Se baga la cuptor la 170 de grade celsius (temperatura medie spre mica), preincalzit desigur. Prepararea dureaza cam o ora. In tot acest timp, le mai scoateti, le ungeti pe ambele parti cu sos, si le intoarceti pentru a se face uniform pe toate partile. Eu am facut asa: dupa 15 minute le-am intors si uns prima data. Apoi dupa alte 20 de minute le-am intors si uns iar. Le-am mai lasat alte 15 minute, le-am intors si uns din nou, le-am mai lasat 10-15 minute si asta a fost. Absolut delicioase.

   Merg de minune cu cartofi copti, chiar si prajiti. Dar eu am fost dietetic, si le-am mancat cu salata. Pofta buna!

Lasă un răspuns

