Prajitura cu visine

   Ca tot se apropie rapid sezonul visinelor, o reteta pe masura. Este o prajitura simpla, foarte gustoasa, foarte aspectuoasa, chiar si sanatoasa, fiindca se folsoeste faina integrala. Si..eu am gresit-o, in sensul ca nu am copt-o suficient. Dar de aceea le fac eu, ca voi sa nu trebuiasca sa faceti ca mine! Incercat-o este bestiala.

   Se pot folosi si visine conservate, daca nu este sezonul lor. Trebuie doar scurse bine de zeama.

Ingrediente:

  • 750 g visine
  • o lamaie
  • 125 g unt moale, la temperatura camerei
  • 125 g zahar brun
  • 3 oua mari
  • 200 g faina 1050
  • un varf de cutit praf de copt
  • vanilie
  • un praf de sare
  • zahar pudra pentru ornat

   Visinile se spala si li se scot samburii. Daca aveti la borcan, le scurgeti bine (teoretic alea din borcan au deja samburii scosi). Lamaia se taie in doua. Uneia dintre jumatati i se rade coaja, si zeama se stoarce din ambele.

   Intr-un castron se bate spuma untul cu zaharul, vanilia, sarea, coaja si zeama de la lamaie. Cand este batut bine, ca o crema, se pun ouale, pe rand, amestecand dupa fiecare. Faina se amesteca cu praful de copt, si se cern peste compozitie. Se incorporeaza.

   Se unge o forma (eu am folosit de tort, de 26 cm, cu peretii detasabili) si se pune compozitia in ea. Se netezeste suprafata si se pun visinile deasupra, una langa alta. Se baga la cuptorul preincalzit la 180 de grade, timp de o ora, o ora si 15 minute.

   Cum am spus si la inceput, nu am copt-o suficient eu. Am facut testul cu scobitoare, si a iesit perfect curata. Recunsoc, nu parea facuta la suprafata, dar am zis ca am tinut-o suficient Si daca scobitoarea a iesit curata…asa o fi cu faina integrala. M-am inselat (desi somitatea mi-a atras atentia sa o mai las)! Deci, nu va luati dupa scobitoare. Tineti-o la cuptor peste o ora, si cel mai bine, va uitati la ea, se vede cand este facuta. Am pus o poza (cea cu ea nepudrata cu zahar), de genul ASA NU. Adica, asa arata a mea, si nu era coapta in totalitate. 15 minute m-au despartit de glorie!

   Se ia din cuptor, se lasa 10 minute in forma, si apoi se coate pe un gratar, sa se raceasca. presarati zahar pudra pe ea. Pofta buna!

Lasă un răspuns

