Tarta cu ceapa

dieta cu fructe

   Spun inca de la inceput ca sunt fan ceapa! Imi place ceapa cruda, imi place ceapa calita si imi place si ceapa coapta. Imi place chiar si tocanita de ceapa. Ce vreau sa zic este ca, pentru mine, ceapa e…CEAPA! Asa ca m-am decis sa fac o placinta de ceapa. Una care contine de 2 kg de ceapa. Mi-am dat seama ce si mai ales CAT inseamna 2 kg de ceapa cand am cantarit-o si m-am apucat sa o tai. E muuultaaa ceapa! Gustul placintei este bun, dulceag, dar recunosc ca trebuie sa fii un adevarat fan ceapa ca sa o mananci cu placere. Asa ca, asta e numai pentru maniaci (ai cepei).

Ingrediente:

  • 250 g faina
  • 21 g drojdie proaspata
  • 125 ml lapte caldut
  • 120 g unt
  • 2 kg ceapa
  •  50 g kaizer
  • 2 oua
  • un sfert de lingurita chimen
  • 3 galbenusuri
  • 180 ml frisca batuta

   Intai facem aluatul. Faina se cerne, se pune intr-un castron si se face o adancitura la mijloc. Drojdia se dizolva in lapte (e mai usor daca intai este frecata cu o lingurita de zahar, pana se lichefiaza), si se toarna in adancitura din mijloc. Se pudreaza usor cu faina deasupra, se acopera cu un prosop de bucatarie curat, si se lasa intr-un loc cald, 15 minute.

   Din unt se iau 20 de grame si se incorporeaza in faina, alaturi de doua prafuri de sare, amestecand pana se obtine un aluat omogen. Se mai lasa 30 de minute la crescut, apoi se framanta 10 minute si se mai pune 30 de minute la dospit.

   In tot acest timp, cat mai creste aluatul si intre doua framantari taiem ceapa rondele. Apoi, se topeste 100 g de unt, cu o lingura de ulei, si se caleste ceapa pana devine sticloasa. Se ia de pe foc. Se bat ouale ca pentru omleta si se toarna peste ceapa, amestecand bine de tot. Kaizerul se taie in cuburi mici.

   Se ia o forma de 28 cm si se unge bine cu unt. Se intinde luatul in ea, cu margini egale. Compozitia de ceapa se toarna in ea, iar deasupra se presara kaizerul si semintele de chimen. Se da 10 minute la cuptorul incins la 220 de grade; dupa 10 minute se reduce cuptorul la 180 de grade si se toarna deasupra tartei galbenusurile amestecate cu frisca batuta si un praf de sare. Se mai coace 50-70 de minute. In ceapa we trust!

Lasă un răspuns

