Tort in 3 culori

   Este un tort delicios, preferatul meu. Este cremos, si desi pare complicat este destul de simplu. E compus in mare parte din ciocolata si frisca. Acestea fiind ingredientele de baza, alegeti-le dintre cele de calitate. Eu am folosit ciocolata Milka, si frisca de la Dorna, din smantana adevarata nu vegetala.

Ingrediente blat:

  • 60 gr migdale macinate fin (se pot pune si nuci)
  • 100 g zahar pudra
  • 20 gr cacao
  • 4 albusuri
  • un varf de sare
  • esenta de rom sau migdale (optional)

   Albusurile se bat spuma cu praful de sare. Cand sunt tari, se adauga putin cate putin 40 de g din zaharul pudra. Migdalele, restul de zahar (60 g) si cacaoa trecuta prin sita se amesteca si se incorporeaza cu grija in albusuri. Punem si esenta, daca folosim. Se pune intr-o forma de tort unsa cu unt (de preferat cea in care vei face tot tortul). Se coace 15 min la 200 de grade. Forma ungeti-o cu unt pana sus, pentru ca mai apoi, cand formati straturile de ciocolata sa nu se lipeasca de margini. Puteti folosi orice forma. Eu am folosit una de 28 cm. Puteti folosi mai mici, si tortul va iesi mai inalt.

Ingrediente strat ciocolata alba:

  • 125 ml frisca lichida
  • 250 g ciocolata alba
  • 300 ml frisca batuta
  • 3 grame gelatina

Ingrediente strat ciocolata cu lapte:

  • 125 ml frisca lichida
  • 160 g ciocolata cu lapte
  • 100 ml frisca batuta
  • 3 grame gelatina

Ingrediente strat ciocolata neagra:

  • 125 ml frisca lichida
  • 200 g ciocolata neagra 75%
  • 110 ml frisca batuta
  • 2 g gelatina

   Procedeul este acelasi pentru toate straturile. Il voi descrie pe primul, si urmatoarele se fac la fel. O sa va fac o recomandare legata de frisca: cea naturala trebuie tinuta la frigider cu 24 de ore inainte, pentru a se bate usor si frumos. Daca faceti asta, frisca se bate in maxim 2 minute.

   Intai se pune gelatina la inmuiat in apa rece, cat sa o acopere. Apoi, la bain-marie se pune frisca lichida, cei 125 ml, si ciocolata alba rupta bucati. Se amesteca bine, pana se topeste complet. Daca devine fierbinte se lasa pana ajunge calduta si se adauga gelatina, amestecandu-se bine. Daca nu devine prea fierbinte si amestecul este perfect lichid se adauga direct gelatina, fara sa se mai lase la racit pana ajunge la temperatura camerei. Se amesteca cu frisca batura si se toarna peste blat (desigur, blatul ramane in forma in care a fost copt). Se da la frigider pentru o ora. Dupa o ora, se prepara urmatoarea crema la fel (cea cu ciocolata cu lapte). Din nou o ora la frigider, si pe urma se prepara ultima crema, cea cu ciocolata neagra si se lasa la frigider 3-4 ore, chiar mai mult. Se desface inelul formei de tort si se orneaza tortul cum vreti, cu frisca cu ciocolata cu orice preferati. Eu l-am lasat la „nudul gol” ca arata bine si asa. Pofta buna!

   UPDATE: 

GLAZURA – ingrediente :

  • 200 ml smantana dulce (cea de frisca)
  • 200 g ciocolata neagra 75%
  • 30 gr miere

Am topit ciocolata in smantana, la bain marie. Cand ciocolata s-a topit complet se pune mierea, amastecand sa se incorporeze. Am lasat sa ajunga la temperatura camerei, si am turnat glazura peste tortul bine racit. Am pus tortul pe un gratar mai inalt, sub el hartie de copt, si am turnat in centru glazura. Curge singura pe margini. Unde nu se acopera perfect, se mai ia glazura de sub tort,  si se pune. Nu il nivelati cu nimic, lasati glazura sa se aseze singura, pentru a nu isi pierde din luciu.

   Pentru ornamente se topeste zahar, cu 2-3 picaturi de zeama de lamaie, si se modeleaza pe o foaie de copt. Am pus si o dunga de alune pisate, nesarate, pentru efect! Senzatie!😀

Un gând despre &8222;Tort in 3 culori&8221;

Lasă un răspuns

