Pachetele cu gem

dieta cu fructe

   Pentru ca de cand veni primavara asta tot am pofta de prajituri cu fructe, am facut una cu..gem de fructe!😀 Nu e chiar la fel dar apropiat. In plus, cam toate retetele de acest fel presupun transformarea fructelor in piure sau gem/dulceata…asa ca tot pe acolo se ajunge.

   Trebuie sa spun ca desi nu par mare lucru, pachetele astea sunt geniale. Aluatul este de tip frantuzesc, dar cu branza de vaci in el. Se pot umple cu gemuri, fructe proaspete sau fructe din conserva. Cum spuneam, geniale!…si delicioase, desigur.

Pentru aluat:

  • 250 g branza proaspata de vaca, dietetica (branza nu vaca :D)
  • 250 g faina alba
  • 250 g unt moale
  • 3 linguri zahar
  • un praf de sare

   Branza de vaca se scurge. Intr-un vas incapator aceasta se amesteca cu faina, untul, zaharul si sarea, Se framanta pana se obtine un aluat omogen. Se da minim 30 de minute la rece.

Pentru umplutura:

  • 2 piersici (eu am folosit gem de piersici pentru o parte din pachetele si gem de gutui pentru cele ramase)
  • 100 g visine (eu am pus din borcan, din camara proprie, tinute special pentru prajituri)
  • 100 g martipan (optional – eu nu am pus)
  • 2 linguri zeama de lamaie

Pentru uns:

  • un galbenus
  • o lingura lapte

   Daca folositi piersici proaspete, intai se oparesc in apa clocotita, se decojesc si li se scoat samburii; apoi se taie pulpa in felii mici. Daca folositi gem sau fructe din conserva e mai simplu, sunt deja gata😀. Visinile se spala, se scurg bine, si daca sunt proaspete li se scoat samburii. Se stropesc cu zeama de lamaie.

   Aluatul rece, se intinde dreptunghiular, cu dimensiunea de 40 x 55 cm. Se pot face din el aproximativ 12 patrate egale, cu latura de 13 cm. Din aluatul ramas se fac mici cercuri cu care se vor „sigila” pachetelele. Eu fiind „Domnul Nepriceputeanu” nu am intins aluatul intr-un dreptunghi perfect, asa ca pachetelele mele au iesit de forme si mai ales dimensiuni variate.😀

   Pachetelele se fac astfel: in patratele de aluat taiate, se intinde gemul, se pun visine si martipan, daca ati optat sa-l folositi. Marginile se lasa libere. Cele 4 colturi se indoaie spre centru, si se pune un cerculet din aluat unde se imbina. Se ung cu amestecul din galbenus si lapte.

   Se aseaza intr-o tava cu hartie de copt si se coc in cuptorul preincalzit la 200 de grade Celsius, timp de aproxitamiv 20 de minute, pana sunt rumene frumos. Pofta mare!

Lasă un răspuns

