Risotto cu usturoi copt si aripioare Peking

   Felul principal aici este risotto, desi in farfurie apare ca o garnitura la aripi. Poate fii fel principal foarte usor, cu unele ingrediente, pe care eu nu le-am pus aici, dar le voi trece ca optionale, in caz ca vreti sa faceti doar risotto-ul. Se stie ca eu sunt fan usturoi (am toate albumele), asa ca reteta asta e fix pe gustul meu. Dar sigur ar incanta si papilele gustative ale cuiva care nu se omoara dupa usturoi, gustul nefiind foarte puternic.

   Aripioarele se fac simplu, la fel ca si puiul peking; marinate – stropite cu apa fiarta – date la cuptor. Urmati reteta de la pui, si aplicati aceleasi „tratamente” si aripilor. In ceea ce priveste risotto cu usturoi copt…

Ingrediente:

  • 2 capatani mari de usuroi, nedecojite
  • 1.1 L supa de pui
  • 2 ceapa medii, tocate fin
  • 2 catei de usturoi, tocati fin
  • o jumatate tulpina de telina (optional – eu nu am avut)
  • 400 grame de orez (indicat ar fii unul special pentru risotto – eu nu am avut, asa ca am pus ce orez aveam prin casa)
  • 2 pahare de vin alb sec  sau sherry (cel folosit si la marinarea aripioarelor)
  • o mana de cimbru proaspata, sau cimbru uscat, dupa gust
  • piper si sare
  • 70 g unt
  • 120 g parmezan ras fin
  • 160 grame migdale usor zdrobite (optional)
  • pesmet de paine, cu granulatie mai mare, nu foarte fin (optional)

   Incingeti cuptorul la 230 de grade Celsius, si coaceti in el capatanile de uturoi intregi, timp de 30 de minute. Eu le-am pus in cuptor o data cu aripile, si le-am lasat 40 de minute. Dupa ce au stat suficient, se scot si se lasa sa se raceasca.

   Puneti ulei de masline (cam o lingura) intr-o tigaie, si tigaia pe foc. Supa de pui trebuie sa fie calda, si la indemana. Caliti in ulei ceapa, usturoiul (nu cel copt, cel tocat fin) si telina (daca folositi), cam 4 minute. Totul la foc mititel. Cand sunt calite, adaugati orezul, si mariti flacara. Cat se prajeste orezul amestecati continuu in el. Dupa cam un minut ar trebui sa devina translucid.

   Cand se intampla asta adaugati vinul sau sherry-ul si continuati sa amestecati. Dupa ce alcoolul s-a evaporat si vinul a fost absorbit de orez, puneti primul polonic de supa de pui si un praf de sare (presupun ca stiti cum se face risotto – se pune cate un polonic de supa, pe masura ce orezul se fierbe si absoarbe supa pusa inainte, si tot asa, pana e gata).

   Dupa ce ati pus primul polonic de supa, taiati un capac la usturoiul copt, si stoarceti-l in risotto, dupa care amestecati bine. Adaugati si cimbrul si piperul. Reduceti focul, astfel incat risotto-ul sa fiarba usor, pentru a nu risca sa se faca exteriorul bobului de orez, iar interiorul sa ramana tare. Desigur, continuati sa adaugati supa de pui, pe masura ce orezul se fierbe.

   Cand este gata, se ia de pe foc si se adauga untul si parmezanul amestecand pana este incorporat in risotto. Se pune un capac si se lasa 2-3 minute. Dupa se serveste cat mai rapid, pentru a fi cremos; un risotto bun trebuie sa fie usor fluid, sa curga, nu trebuie sa fie nici prea lichid dar in niciun caz tare, ca pilaful.

   Migdalele si pesmetul, se calesc impreuna in foarte putin ulei de masline pana devin aurii si crocante. Se pun deasupra la risotto.

   Este un risotto absolut demential. Si aripioarele la fel (desi recunosc, gusturile dintre cele doua nu sunt cele mai armonioase din lume). Recomand cele doua preparate separat, italienii si chinezii se pare ca nu se au chiar ca fratii, in cazul asta.

Lasă un răspuns

