Cupcakes cu cafea

dieta cu fructe

   Cupcakes este de fapt o briosa, care are deasupra o crema (frosting). Un fel de prajiturica intr-o cupa – de aici si numele. Dincolo de originea termenului este gustul delicios al cupcakes-urilor, si varietatea lor foarte mare. Abia am inceput sa explorez universul lor minunat (un univers dulce, colorat, aromat, gustos si care te duce intr-un loc mai bun imediat cum ai muscat dintr-o astfel de bunatate!)

   Aici avem niste cupcakes de cafea, reteta pentru briosa de baza fiind luata de la Laura Adamache de pe site. Frostingul, recunosc nu mi-a reusit in totalitate cum imi doream. Am vrut sa il fac dintr-o bezea elvetiana; problema a fost ca am pus putin mai mult praf de „cream of tartar” decat trebuia. Si i-a dat un gust fainos, si tot nu a iest atat de ferma pe cat vroiam. Cream of tartar este un praf, care se foloseste la intarirea bezelelor. Se gaseste pe internet. A doua greseala a fost ca am vrut sa colorez bezeaua, dar am pus colorantul al final, dupa ce am batut bezeaua, ceea ce a facut-o sa se inmoaie, si nu i-am mai putut da formele dorite. In rest au fost delicioase.

Ingrediente briose:

  • 200 g faina
  • 10 g praf copt
  • un varf cutit bicarbonat de sodiu
  • 140 gr zahar
  • 60 ml lapte
  • 90 ml cafea
  • 10 ml whisky (sau cognac)
  • un ou
  • 80 g unt
  • 50-100 g ciocolata
  • un plic zahar vanilat

   Intai topim untul si il lasam sa se raceasca. Faina se amesteca cu praful de copt, bicarbonatul, se cerne si se amesteca in ea si zaharul cu zaharul vanilat. Peste acest amestec se pune oul, laptele, alcoolul, cafeaua si untul. Se amesteca toate ingredientele cat sa se omogenizeze. Nu amestecati prea mult – este o regula a brioselor, pentru ca daca sunt amestecate prea mult nu mai cresc. Compozitia se pune in forme de briose; se umplu doar 3 sferturi, nu de tot, pentru ca vor creste. Se pune si ciocolata taiata bastonase mici, in mijlocul fiecarei briose. Se baga la cuptorul preincazlit la 180 de grade, timp de 20-30 de minute.

   Cum am spus si mai sus, ca sa le transformi in cupcakes trebuie un frosting.

Ingrediente frosting:

  • albusuri de ou
  • zahar, cantitate dubla (in grame) fata de albusul de ou
  • un praf de sare
  • cream of tartar (optional)

   2-3 albusuri sunt suficiente pentru a obtine destula crema cat sa acoperiti briosele rezultate mai sus. Ca la orice bezea, oala si ustensilele cu care se lucreaza trebuie sa fie foarte curate, fara pic de urma de grasime. Se pun toate ingredientele intr-o oala pe foc, la bain marie, fara ca fundul cratitei aflata deasupra sa atinga apa si se bat cu mixerul la viteza medie, pana se deschid la culoare si devin pufoase, iar daca luati intre degete nu se simt granule de zahar.

   Apoi, se ia de pe foc si se bate in continuare cu mixerul 5 minute. Dupa aceste 5 minute, se creste viteza la maxim, si se bat pana cand peretii castronului sunt reci. Ar trebui sa aveti o bezea tare, care se poate pune deasupra brioselor. Eu am vrut sa si colorez o parte, asa ca am amestecat, cu lingura, colorant alimentar cu o parte din bezeaua elvetiana. Asta a inmuiat-o, asa ca mai bine puneti colorantul si mai bateti bezeaua cateva minute cu mixerul la viteza mare.

   Am pus frostingul peste briose si astfel au rezultat cupcakes-urile cu cafea. A curs putin crema, cea colorata, dar dupa s-a intarit si ea. Delicioase; inca un dulce care provoaca dependenta!

Lasă un răspuns

