Panna Cotta

dieta cu fructe

   Un desert italian pe care intentionam sa il incerc de mult timp. Dar tot uitam, amanam sau aveam altele de facut😛. A venit si timpul sau!

Ingrediente:

  • 500 ml  frisca nebatuta (va recomand cea din smantana adevarata, nu vegetala)
  • 90 ml lapte rece
  • un plic (10 gr) gelatina
  • esenta de vanilie

   Intai puneti gelatina in laptele rece. Dupa, puneti frisca la foc mic; nu trebuie sa dea in fiert, doar sa se incalzeasca bine. Cand incepe sa faca bule pe margini, adaugati in ea gelatina si laptele, amestecati de 2-3 ori sa se dizolve, luati de pe foc, si adaugati vanilia. Compozitia obtinuta se toarna in forme (pahare, forme de briose, cesti, etc.) Cel mai bine este in forme de briose de silicon, sunt mult mai usor de scos. Eu le-am pus intr-o tava de briose dar au fost foarte greu de scos apoi. Am citit ca se pot unge formele cu ulei, cu unt sau chiar cu apa rece, ca sa iasa panna cotta mai usor.

   Oricum faceti, umpleti formele, puneti-le la frigider minim 4 ore, cu cat mai mult cu atat mai bine! Cand sunt intarite se rastoarna pe o farfurie si se pun peste ele topping-uri: dulceturi, sosuri dulci (de ciocolata, de exemplu) sau ce credeti voi ca va place! Eu nu mai mancasem si trebuie sa recunosc ca am fost impresionat, mi-a placut foarte mult. Somitatea a avut ideea sa folosim dulceata de soc (her favorite, of course). Pofta buna!

Lasă un răspuns

