Pui peking cu painici naan

dieta cu fructe

   Cu toti stiu rata peking. Ei, iata ca se poate si pui peking. Cum este puiul peking? La fel ca rata peking decat ca este pui…if you dig me! O aroma asiatica, poate putin pretentioasa pentru unii, condimentul five spices necesitand o acomodare (nu tuturor le place carnea cu scortisoara, cuisoare sau alte condimente intalnite la noi mai ales in vinul fiert). Totusi incercati, veti experimenta ceva nou si personal pot spune ca este un deliciu.

   In ceea ce priveste painicile naan,cele facute de mine au fost foate bune, gustul l-am identificat ca cel de covrigi proaspeti. Eu am gasit retea intr-o carte de bucate, si se folosea doar bicarbonat de sodiu. Am vazut pe internet multe retete care folosesc drojdie, sau care folosesc dorjdie dar si praf de copt. Cele cu drojdie cred ca ies mai aerate si pufoase. Data viitoare o sa incerc si asa; per total, am fost multumit si de acestea. A, uitam, sunt tot de origine asiatica, indiana mai exact.

   Sa recapitulam: avem doua preparate asiatice, unul chinezesc si altul indian. Ce sa mai, numai lume buna la masa!

Ingrediente pui peking:

  • o portocala
  • 5 linguri sos de soia
  • 3 linguri otet de vin sau sherry (sherry adica vin de Jerex, nu Cherry –  eu am folosit o varianta gasita la Kaufland, Darkmann, am pus si o poza)
  • o lingurita rasa condiment chinezesc five spices
  • 4 catei de usturoi
  • radacina de ghimbir, cam cat degetul mare
  • un pui de aproximativ 1.5 kg
  • 2 linguri de miere

   Intai face o marinata in care va sta puiul minim 3 ore, ideal peste noapte. Coaja de la portocala se curata, in fasii  mari si subtiri. Se amesteca cu sosul de soia, sherry si condimentul five spices. Usturoiul nu se curata, doar se apasa cat sa se sparga putin, si se pune si el in marinata. Ghimbirul necuratat se bate cu spatele cutitului pentru a elibera aroma si se adauga si el amestecului. Eu am pus si putin piper macinat in marinata. Se amesteca bine totul, si se pune puiul in marinata, ungandu-se cu ea pe toate partile. Se baga la frigider. Eu l-am tinut peste noapte, si l-am intors de vreo 3 ori, ca sa stea egal in marinata, pe toate partile.

   Dupa ce este marinat, puiul se scoate, iar marinata se pastreaza, pentru mai tarziu. Se fierbe o oala potrivita cu apa. Intre timp, puiul se umple cu portocala decojita taiata in doua si ghimbirul si usturoiul din marinata. Se leaga picioarele intre ele, si eu am prin burta puiului cu scobitori.

   Puiul se pune pe un gratar, deasupra chiuvetei. Se toarna cu polonicul apa clocotita peste el, intorcandu-l pe toate partile. Asta va face pielea crocanta. Se lucreaza rapid – apoi se sterge bine cu prosoape de hartie. Se baga la cuptorul preincalzit la 190 de grade celsius. Se tine la cuptor 50 de minute pentru fiecare kilogram cantarit. Eu l-am tinut o ora si 15 minute.

   Intre timp, se face sosul din marinata. Se strecoara, si se amesteca cu mierea. Se pune pe foc, si dupa ce da in fiert se lasa sa fiarba incet cateva minute. Asta e tot cu sosul. Cand puiul este gata se scoate, cuptorul se da la maxim; se unge bine puiul cu sosul pe toate partile, si se baga din nou la cuptor. Se lasa 5-7 minute, pana se caramelizeaza si devine crocant. Trebuie sa capete o culoare inchisa de tot. Eu se pare ca nu l-am acoperit prea bine cu sos pentru ca nu s-a caramelizat peste tot. Este delicios, fraged, se topeste in gura practic. Sosul care ramane, se poate folosi la masa, sa inmuiati painile naan in el. Si apropo de paini naan.

Ingrediente painici naan:

  • 250 g faina
  • 1/2 lingurita sare
  • o lingurita bicarbonat de sodiu
  • 170 g iaurt cat mai gras

   Faina se amesteca cu sarea si bicarbonatul. Se pune iaurtul si se amesteca pana se obtine un aluat lipicios. Se framanta cam 5 minute, pe o suprafata pudrata cu faina. Aluatul trebuie sa devina moale si elastic. Se incinge la maxim gratarul de sus al cuptorului. Intr-o tava se pune foaie de copt si se unge cu putin ulei.

   Aluatul se imparte in 4 parti egale, si din fiecare parte se intinde o painica lunga de 25 cm si lata de 18 cm (ca sa aveti idee de forma lor). Se aseaza pe tava cu hartia de copt, si se baga la cuptor, pe raftul cel mai de sus. Se tine 2 minute, pana cand face basicute si se rumeneste, apoi se intoarce si se mai tine 1-2 minute. Painicile se tin la cald acoperite cu un prosop de bucatarie.

   Eu cred ca merg facute si intr-o tigaie de teflon, unsa cu foarte foarte putin ulei. E doar o ideea, si o sa o incerc in viitor. Sa aveti pofta buna, la fel cum am avut noi (eu si somitatea)!

Lasă un răspuns

