Paine integrala cu secara si condimente

dieta cu fructe

   Pentru ca momentan masina de paine este scoasa din uz, am facut aceasta painica „in the old fashion way” – de mana! Eu incerc sa mananc numai paine integrala, fara faina alba, sau cu adaos foarte mic. Painea nu am facut-o urmand cantitati exacte, doar am amestecat ingredientele. Fainile, impreuna au avut cam 400 de g, predominand usor cea de secara. Apa am pus in jur de 300 ml, pana cand aluatul a fost consistent dar lipicios si moale. Am zis sa fac lucrurile interesante putin si am pus niste condimente in ea. Nu le folositi daca nu va plac gusturile puternice.

Ingrediente:

  • faina de grau macinis integral
  • faina de secara integrala
  • apa calduta
  • 2 lingurite drojdie uscata
  • o lingurita zahar
  • o lingurita coriandru macinat
  • o lingurita chimen macinat
  • o lingurita fenicul macinat

   Se amesteca solidele, se face o groapa in mijloc si se adauga apa, nu toata, se amesteca usor, cu o lingura de lemn, incorporand faina si adaugand treptat restul de apa. Cand incepe aluatul sa se tina, se framanta cu mainile pana capata consistenta de aluat, destul de moale si foarte lipicios. Eu am mai pus un pumn de faina alba, si am amestecat bine, pudrandu-mi mainile cu faina ca sa nu se lipeasca prea rau de ele aluatul. Se framanta 3-4 minute. Se lasa 30 de minute la crescut.

   Se ia o tava de cozonac mai mica, se unge cu ulei. Din aluat se modeleaza painea ca sa incapa in forma. Se acopera si se mai lasa 30 de minute la crescut. La final se fac 3 crestaturi pe paine, si se baga la cuptorul preincalzit la 200 grade, pentru 40 de minute. Cand este gata se scoate din tava si se lasa la racit pe un gratar, acoperita cu un prosop de bucatarie, curat. Pofta buna.

Un gând despre &8222;Paine integrala cu secara si condimente&8221;

Lasă un răspuns

