Tarta de lamaie

dieta cu fructe

   Nu stiu voi, dar mie imi place la nebunie dulcele acrisor. Si cel mai bine este exprimat gustul acesta in tarta de lamaie. Nu este deloc greu de facut, si este absolut delicioasa. Somitatea m-ar contrazice aici, acrul si amarul fiind pe lista ei neagra. Dar nu va lasati intimidati de ea, incercati tarta de lamaie si nu veti regreta.

Ingrediente:

  • 50 g ciocolata neagra topita
  • 2 oua
  • 4 galbenusuri
  • 200 ml smantana de frisca cat mai grasa (sa nu va puna necuratu’ sa folositi vegetala!)
  • sucul de la doua lamai medii
  • 180 g zahar
  • 150 g unt taiat in cubulete mici si tinut la frigider
  • un galbenus
  • 250 faina alba
  • 90 g zahar
  • un praf de sare
  • o lingura apa rece

   Atentie! Ingredientele sunt pentru o forma de tarta de 20 cm. Daca nu aveti asa mica, mariti cantitatile ingredientelor in concordanta (de exemplu, pentru o forma de 28 cm, cele mai uzuale, mariti toate cantitatile cu 50%).

   Intai se face aluatul fraged pentru tarta. Mie mi-a iesit putin tare, dar intre timp am aflat cum sa il fac pufos si..fraged. O sa va explic si o sa va spun si unde am gresit eu.
Incep prin a spune ca este foarte important ca ingredientele sa fie reci. De aceea untul se tine la frigider taiat cubulete. Intr-o cana cu apa, puneti 2-3 cuburi de gheata, pentru ca apa sa fie cat mai rece.

   Daca aveti un blender sau robot de bucatarie, puneti untul si zaharul in el si dati 3-4 impulsuri scurte, cat sa se amestece usor (mai jos va spun cum faceti si fara robot – ca nici eu nu am). Puneti si galbenusul si amestecati 20 de secunde. Se pune si faina cu praful de sare si se amesteca pana cand aluatul abia incepe sa se formeze. Daca pare prea uscat se adauga si lingura de apa rece. Compozitia se rastoarna pe o folie alimentara si se impatureste, apasandu-l pentru a se lega cat de cat. I se da o forma de disc si se baga la frigider o ora sau mai mult.

   Eu l-am facut manual. Am amestecat faina cu praful de sare si zaharul, si am pus untul peste. Cu o furculita am amestecat bine si am sfaramat untul, pana cand a ajuns cam ca niste bobite de mazare (la unt ma refer). Am pus si galbenusul, am amestecat putin, apoi am pus si lingura de apa. Si apoi am framantat. Aici am gresit eu! Am framantat prea mult – de fapt nici nu trebuie framantat in sensul clasic. Cel mai bine se face cum am descris mai sus – se pune pe folia alimentara si se preseaza usor pana se leaga; impaturiti-l de 3-4 ori peste el insusi, ca sa iasa cand se coace un fel de straturi. Apoi se baga la rece o ora sau mai mult.
Ideea este sa nu se topeasca untul de tot; Daca se topeste, in special prin framantare excesiva si prin expunerea la caldura (chiar si mainile prea calde pot face asta) se intareste la coacere.

   Buuun! Acum ca aluatul a stat la frigider o ora il scoatem, il intindem pe o suprafata cu faina, si il punem intr-o forma de tarta. Excesul de aluat, care atarna in afara formei se lasa asa, nu se taie. Se mai baga 20 de minute la frigider forma de tarta.

   Se pune foaie de copt pe fundul tartei, si deasupra se pun boabe de fasole, pentru a nu se umfla. Se baga la cuptorul preincalzit la 190 de grade, pentru 15 minute. Se indeparteaza apoi foaia de copt cu fasolea si se mai coace 5 minute. Cand este gata se scoate si temperatura cuptorului se reduce la 110 grade. In acest timp se face crema de lamaie.

   Ouale, galbenusurile si zaharul se amesteca impreuna, dar nu foarte mult pentru a nu se aera prea tare. Daca se aereaza crema va deveni prea pufoasa la coacere – not good! Se amesteca si smantana in compozitie si la final zeama de lamaie.

   Se unge baza tartei cu ciocolata topita. Peste se pune crema de lamaie. Puneti intai jumatate din crema, bagati tarta in cuptor, pe raftul cel mai de jos, trageti gratarul pe care este asezata tarta, jumatate afara si turnati restul de compozitie. Este mai usor asa; daca turnati toata compozitia si este umpluta la ras, este mult mai greu sa o bagati in cuptor. Coaceti 50-60 de minute, pana crema de lamaie este aproape inchegata. Trebuie ca in centru sa se miste cand scuturati tarta. Se taie excesul de aluat fraged, cel pe care l-am lasat atranand peste marginile formei. Se lasa pana se raceste complet. Se poate manca.

   Daca sunteti dotati, si aveti uneltele potrivite, inainte de servire puteti presara zahar pudra peste, pe care il caramelizati cu o torta, ca la creme brulee. Pofta mare!

Lasă un răspuns

