Gulas de pui

dieta cu fructe

   Stiu ca in mod normal gulasul se face din vita sau macar porc, dar eu sunt mai „light” (si silueta mea imi multumeste…NOT!). Este o mancarica care se prepara usor si foarte gustoasa.

Ingrediente:

  • piept de pui
  • morcovi
  • ardei rosu
  • ceapa
  • usturoi
  • suc de rosii
  • chiar si cateva rosii daca aveti
  • sare, piper, boia dulce si iute si un praf de chimen
  • patrunjel

   Eu am folosit atat ardei gras proaspat cat si copt, pe care il aveam in congelator. Puteti coace ardeiul inainte pe ochiul aragazului si sa il cojiti. E mult mai gustos. Nu am dat cantitati exacte pentru ca nici eu nu le mai stiu, am folosit ce aveam si am pus astfel incat sa se echilibreze toate ingredientele.

   Carnea se taie cuburi, ceapa si usturoiul se toaca marunt, morcovii se taie rondele si ardeii bucati mai maricele sau fasii (cum preferati). Carnea se caleste in putin ulei, si cand este rumeneste, se scoate. Se calesc si ceapa cu usturoiul, si cand sunt gata se pune morcovul peste, se lasa 1-2 minute, se pun si ardeii, carnea si condimentele peste. Se amesteca bine de tot, si se completeaza cu apa cat sa nu fie acoperite de tot. Cand da in clocot se pune sucul de rosii, si eventualele rosii taiate cubulete, si se lasa la fiert, la foc mic, cu capac, pana cand carnea si legumele sunt bine patrunse. La final se potriveste de sare si piper. Consistenta depinde de voi: mai lichida sau mai groasa, cum o preferati. Multi spun ca trebuie sa fie lichida la gulas, dar am vazut destule variante in care era ca o tocanita la consistenta. Asa ca…sincer nu stiu cum este corect; probabil ambele variante. Dupa ce ati oprit focul lasati acoperit 10 minute, si apoi puteti pune si patrunjelul tocat. Pofta buna.

Lasă un răspuns

