Curry indian cu avocado

dieta cu fructe

   Am mai facut curry (uri) inainte dar niciodata unul 100% indian. Mereu puneam sos de soia sau/si sos de peste ori scoici in el. De data asta m-am abtinut, dar tot am strecurat un ingredient de pe un alt continent, si anume avocado. A fost o mancarica superb de buna.

Ingrediente:

  • carne de pui (eu am avut in jur de 1 kg de pulpe)
  • pasta de curry
  • o ceapa mare
  • 3-4 catei de usturoi
  • un ardei gras rosu
  • 2 rosii (eu am pus rosii cherry)
  • o lingura sos de rosii
  • 2-3 cuisoare
  • 2 pastai de cardamon
  • o jumatate lingurita pudra de ghimbir (sau 1 cm de radacina proaspata de ghimbir, rasa)
  • o foaie de dafin
  • sare si piper dupa gust
  • smantana
  • o legatura de patrunjel

   Ceapa si usturoiul se toaca fin. Carnea de pui se taie in cubulete. Se pune putin ulei intr-o cratita si se caleste carnea de pui. Cand prinde culoare se scoate pe un servetel absorbant. In aceeasi tigaie, se mai pune ulei daca este nevoie, si se calesc ceapa cu usturoiul. Cand ceapa este translucida se pune  pasta de curry (1-2-3 lingurite, in functie de cat de picant vreti sa iasa curry-ul) si ghimbirul plus celelate condimente, in afara de sare si piper. Se caleste 1 minut – 1 minut jumatate, se pun ardeii taiati fasii, si carnea de pui. Se amesteca bine si se pune apa cat sa acopere totul. Cand da in clocot, se reduce focul si se adauga rosiile si sosul de rosii. Se lasa la foc mic pana cand este patrunsa carnea. Se sareaza si se pipereaza dupa gust.

   Cand totul e gata, se pune avocadoul taiat cubulete, se mai lasa 2-3 minute pe foc si se opreste. Dupa ce focul este oprit se pun 2-3 linguri de smantana, se amesteca bine, si apoi se pune patrunjelul tocat fin. Pofta buna!

Lasă un răspuns

