Arome italienesti – Pizza

dieta cu fructe

   La bella Italia! Sau, mai degraba, La gustosa Italia! Stiu, stiu…am spus ca urasc italienii, si nu ma dezic de a mea afirmatie! Dar, asta nu inseamna ca nu imi place mancarea lor. Si pizza, pot spune fara sa stau pe ganduri, ca este printre mancarurile mele prefarate. Cand eram mic o iubeam, acum o iubesc…si pe viitor o voi iubi la fel de mult.

   Am hotarat, eu cu somitatea, sa facem niste pizza. Si de la aceasta simpla decizie sa ajuns sa facem: pizza, pizza prajita (pizza fritta) si gogosele cu ciocolata. Partea cea mai buna este ca toate au la baza acelasi aluat, si anume unul dupa o reteta a lui Jamie Oliver. Iese mult aluat din cantitatile date, de aceea am facut atat de mult si am impartit cu familia si prietenii. Puteti reduce cantitatile sa iasa mai putin, sau, si mai bine, congelati ce nu folositi pentru alta data.

Ingredientele pentru blat:

  • 800 grame de faina alba
  • 200 grame gris
  • 2 pachetele de drojdie uscata de 7g fiecare
  • o lingura de zahar
  • o lingura de sare
  • 550 ml apa calduta
  • 4 linguri ulei de masline

   Se face simplu: faina se cerne, se amesteca cu grisul si cu sarea. Se pune pe masa, sau intr-un castron foarte incapator, si se face o adancitura in mijloc. Zaharul se amesteca cu drojdia si se pune in apa calduta, si se amesteca bine. Se lasa 3-4 minute. Se pune uleiul peste faina, si se toarna in centru apa amestecata cu drojdia si zaharul. Puneti cate putin, amestecati, aducand faina de pe margini, mai puneti apa, si tot asa pana se termina apa. Incepeti sa amestecati pana capata consistenta de aluat, si mai framantati-l energic 5-10 minute. Faceti din el o bila, ungeti-o cu putin ulei, si inveliti-o in folie alimentara. Lasati-l minim 15 minute la temperatura camerei, de prefera 30-40 de minute. Impartiti aluatul in bilute mai mici, in functie de cate pizza vreti sa faceti si in ce forme. Ca o medie, pot iesi cam 6 pizza maricele.

   Eu am facut altfel: am bagat aluatul invelit in folie la frigider, pentru ca l-am facut cu o seara inainte. Dupa cateva ore, bila de aluat invelita in folie arata ca o minge de fotbal, atat de umflata era din cauza dioxidului de carbon emis de drojdie; asa ca am facut cateva gauri in folie de teama sa…nu explodeze!…nu stiu daca se putea intampla dar…mai bine sa fiu sigur. A doua zi, aluatul isi triplase volumul, o buna parte din el iesind prin gaurelele facute. Asa ca, aveti grija daca faceti la fel, folositi un recipient foarte mare in care sa pastrati aluatul peste noapte, ca sa nu se imprastie prin tot frigiderul. Daca faceti asa, lasati-l la temperatura camerei o ora inainte de a va apuca de treaba.

   Cam atat cu aluatul. Acum sa trecem la sosul de pizza:

  • 400 grame de rosii din conserva, fara pielita, cu tot cu sos
  • sare, piper si un varf de oregano uscat
  • busuioc proaspat, cam o jumatate de mana, tocat fin
  • 2 cateti de usturoi, taiati in felii fine

   Puteti mari cantitatile daca va trebuie mai mult sos pentru pizze. Caliti in putin ulei de masline usturoiul, avand grija sa nu se arda. Cand devine galbui, puneti frunzele de busuioc, rosiile cu tot cu sos, si condimentele. Lasati la foc mic 20 de minute. La final zdrobiti rosiile intr-un piure fin. Gustati si mai asezonati daca este nevoie. Lasati-l sa se raceasca.

   Cat se raceste, intindeti baltul de pizza, si lasati-l sa stea intins in tava 10 minute. Nu trebuie sa fie perfect rotund, orice forma e ok, e mai rustic chiar. Intindeti-l subtire, ca sa nu iasa un blat gros. Apoi puneti sosul peste si orice alte toppinguri va plac. Eu am pus salam de casa pe unele, pe altele speck, masline, cascaval. Puteti folosi si mozzarela, ciuperci, ton, orice va trece prin cap si va place. Si acum cu prepararea termica. Ca sa iasa cat mai crocante si moi la mijloc, eu am intins blaturile pe foaie de copt. Tava am lasat-o in cuptor, pe raftul mai de jos sa se incinga o data cu cuptorul. Cuptorul l-am incins la 250 de grade (maxim). Am pus pizza cu tot cu hartia de copt in tava si am lasat-o sa stea 10-12 minute. Asa ies cel mai apropiate de cele facute in cuptor cu lemne. Sau, daca aveti o piatra de granit care sa fie incinsa inainte in cuptor. Ies absolut delicioase.

    Am gatit muuulttt si foarte bine pot spune; nu va speriati nu am mancat doar noi tot, am impartit cu lumea. Sa aveti pofta!

3 gânduri despre “Arome italienesti – Pizza

  1. Pingback: Pizza fritta | Flavmania

  2. Pingback: Gogosele din blat de pizza | Flavmania

  3. Pingback: Gogosele din aluat de pizza | Flavmania

Lasă un răspuns

