Rulada din piept de pui cu omleta

dieta cu fructe

   Chiar daca multi considera pieptul de pui o carne fada, plictisitoare chiar, mie imi place foarte mult. In primul rand ca este o mancare de baza pentru sportivi, si pentru cei care tin la silueta cat de cat. In al doilea rand poate fii foarte gustoasa, daca ai putina imaginatie si o gatesti cum trebuie. Am aici un exemplu, aceasta rulada absolut delicioasa si suculenta.

Ingrediente:

  • un piept de pui intreg (dezosat si fara piele)
  • 2 oua pentru omleta
  • o ceapa, tot pentru omleta (sau praz)
  • 2 felii de cascaval
  • ceva vin alb
  • sare, piept
  • condimente: o lingura de boia, 1/2 lingura chilli, 1/2 lingura oregano, 1/2 lingura cimbru uscat, o lingura pudra de usturoi, si daca aveti si 1/2 lingura pudra de ceapa

   Din cantitatile de mai sus ies doua rulouri, asa ca daca vreti mai multe…mariti cantitatile in concordanta.

   Intai facem omleta. Batem putin ouale, condimentam cu sare, piper si eu am pus si putina pudra de curry, dar este optional. Am taiat ceapa solzisori, am calit-o, si cand a fost gata, am pus peste ouale si am facut bine omleta pe ambele parti. Cand e gata, se pune deoparte.

   Si acum trecem la carnea de pui. Pieptul de taie in doua, pe mijloc: ca sa fiu explicit pentru cei care nu inteleg exact, se taie unde se unesc cele doua parti mai groase ale pieptului de pui. Apoi, fiecare parte se sectioneaza tranversal, dar nu de tot. Trebuie sa arate ca o carte deschisa. Se pune folie alimentara peste, si se bate usor cu palma, sa se intinda ca o foaie (dar nu atat de subtire). Sau puteti trece peste cu sucitorul. Aveti grija sa nu rupeti carnea.

   Urmatorul pas este crearea ruladei. Omleta o taiem in doua, si punem cate o parte in carnea intinsa. Peste se pun feliile de cascaval; se poate pune si sunca de praga sau prosciuto. Cred ca merg adaugate si alte ingrediente, folositi-va imaginatia. Rulam cu grija rulada si legam cu sfoara atat pe latime cat si pe lungime. Daca sunt unele rupturi in carne se pot „petici” cu scobitori, care se scot dupa gatire. Ungem cu foarte putin ulei fiecare rulada si punem sare si piper peste.

   Condimentele se amesteca toate intr-un mojar, si se maruntesc bine, apoi se pudreaza bine cu amestecul cele doua rulade. Se pun intr-un recipient termorezistent, de preferat cu o marime cat mai fix pentru rulade. Adica, daca faceti  doar doua, intr-o tava de cozonac de exemplu. Orice ati alege, ungeti forma cu foarte putin ulei, si puneti in ea 2-3 linguri de vin si 1-2 linguri de apa. Puneti ruladele si bagati la cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru aproximativ 40 de minute. La final, puteti pune deasupra putin cascaval razuit, si puteti gratina inca 4-5 minute, mutand ruladele aproape de grilul de sus al cuptorului.

   Am mancat ruladele impreuna cu o salata de morcovi cu nuci. Este sanatoasa si foarte simplu de facut. Se rad morcovi, se amesteca cu foarte putin ulei (de nuci daca aveti e perfect), se pun si 1-2 linguri de iaurt, si nuci (eu am pus macinate ca astea erau disponibile prin casa). MI-NU-NAT!!!

Lasă un răspuns

