Tuiles au chocolat

dieta cu fructe

   Tuiles sunt un fel de chipsuri, fie ele de cicolata, fie de vanilie, chiar si de cascaval sau alte nebunii. Sunt absolut delicioase, mai mult decat delicioase, sunt….ei na! am ramas fara cuvinte! Atat de bune sunt. Somitatea a fost cucerita. Le-a declarat pe loc, printre cele mai bune dulciuri din lume. Si sunt si usor de facut. Secretul este in a le face extrem de subtiri. Prima serie nu mi-a iesit asa, mi-au iesit ceva mai groase, pana m-am prins cum sta treaba. Compozitia pusa trebuie sa fie in strat, foarte, foarte subtire, in asa fel incat rezultatul sa fie unul foarte crocant. Sper ca se vede in poze. In poza cu compozitia in tava, necoapta, stratul este gros, era prima serie.

Ingrediente:

  • 2 albusuri
  • 100 grame zahar
  • 4 linguri rase de faina
  • 80 grame unt topit
  • 2 linguri cacao
  • 1 lingurita pudra de scortisoara

   Albusurile se bat cu un praf de sare, si cand sunt tari se incorporeaza si zaharul si se bat pana straluceste compozitia, ca la bezele. Se toarna peste faina, printr-o sita, si se amesteca bine. Se pune peste si untul topit, dar rece. Scortisoara si cacaoa se amesteca, si se pun si ele peste compozitie, tot prin sita.

   In functie de marimea tavilor, ies cam 4-5 tavi. Nu va bucurati, nu sunt asa multe, doar ca sunt f subtiri, si se intind la cuptor, asa ca trebuie lasat spatiu coniderabil intre ele. Tavile vor fi tapetate cu foaie de copt, desigur! Cu o lingurita, se fac gramajoare care se netezesc intr-un strat foarte subtire. Nu umpleti lingurita cand puneti gramajoara in tava; jumatate, poate chiar mai putin este ok. Initial am folosit un cerc de plastic pentru a da forma, dar el a fost si motivul pentru care nu le-am putut face asa subtiri pe primele dintre ele. Daca vreti forma cat mai rotunda, desenati cercurile pe foaia de copt, si intindeti in ele compozitia.

   Se coc in cuptorul preincalzit la 200 grade Celsius, 4-6 minute. Se scot, se lasa maxim 1 minut, si daca aveti suficiente sucitoare, se aseaza pe ele fierbinti si se lasa asa sa se raceasca, pentru a capata forma de carapace. Eu nu am facut decat cateva asa, avand la dispozitie doar un sucitor, si prea multe tuiles.

   Am uitat sa spun ca si somitatea s-a implicat proactiv in „fabricarea” de tuiles au chocolat, dupa cum se vede si in poze. Incercati-le cu cea mai mare incredere veti deveni fani tuiles cu siguranta! A, da, si in loc de scortisoara puteti folosi ness, pentru a diversifica gustul.

Lasă un răspuns

