Guacamole

   dieta cu fructe

   Ati auzit de el? Macar din filme. Eu de la Tv stiam. Imi doream sa mananc de mult, citisem ceva retete, si nu stiu din ce motiv, aveam impresia ca este greu de preparat, de unde aceasta idee, nici eu nu stiu!

   Asociat cu bucataria mexicana, este de fapt un preparat mult mai vechi, aztec (nu stiu daca a aparut in filmele lui Bruce Willis :D). In limba lor, inseamna sos de avocado. Banuiesc ca denumirea vine din faptul ca guacamole chiar este un sos de avocado! Stiu, stiu, perspicacitatea mea este legendara! Dar destul cu flencareala, sa trecem la lucruri serioase, si anume bucatareala!

   Eu am folosit jumatate din ingredientele de mai jos, pentru ca nu am avut decat un avocado. Dublati pentru ca a iesit doar bolul din poze, si fiind asa buna, sunt sigur ca o sa doriti mai multa.
Si ceva sfaturi despre avocado. Cand il cumparati, sa fie moale, dar nu flescait. Atunci cand apasati cu degetul pe el, sa revina greu la forma initiala, si nu de tot. Un avocado bine copt este esential pentru un guacamole reusit.

Ingrediente:

  • 2 avocado
  • o rosie decojita si taiata cubulete mici
  • o lingura plina bine de ceapa tocata extra fin
  • 4 catei de usturoi pisati
  • putina zeama de lamaie
  • patrunjel mult
  • sare, piper

   Prepararea este cat se poate de simpla. Se taie avocado pe mijloc, si se scoate samburele (are un sambure mare si alunecos). Cu o lingurita se curata pulpa de pe coaja. Se pune intr-un castron si se pune zeama de lamaie peste, pentru a nu oxida. Urmatoarele etape se pot face si la robotul de bucatarie. Eu am facut cu furculita pentru a avea o consistenta mai grunjoasa. Depinde cum il vreti, pasta perfect omogenizata sau cu texturi mai diversificate. Eu am ales ultima varianta. Implica si mai putina curatenie dupa!

   Am zdrobit avocado cu furculita bine de tot, pana nu au mai ramas bucati mari. Am pus ceapa peste, am amestecat, apoi usturoiul, din nou am amestecat si apoi am adaugat rosia. Dupa ce e bine omogenizata se pune si patrunjelul tocat si se asezoneaza cu sare si piper dupa gust. Asta e tot. Simplu, nu?

   Se pot pune si alte ingrediente, precum ardei iuti, cel mai indicat jalapenos, pentru a fii un guacamole autentic mexican. Ceapa poate fii verde, peste usturoi se poate sari. Patrunjelul poate fii inlocuit cu coriandru proaspat (mai rar la noi).

   Eu l-am mancat cu file de somon la gratar si salata de varza rosie. Merge pus in sandwichuri, preparate mexicane precum burito, guacamole fiind un sos foarte versatil. Pofta buna!

2 gânduri despre &8222;Guacamole&8221;

Lasă un răspuns

