Prajitura albinuta cu miere

dieta cu fructe

   Daca va plac migdalele plus prajiturile cu miere, this is the shit for you! Shit ca si „turkish shit”, adica uber bun! Capische? Bueno! Acum ca am terminat cu introducerea multilingvistica, sa trecem la….albinuta cu miere!

Ingrediente pentru blat:

  • coaja rasa fin de la o lamaie
  • o jumatate lingurita sare
  • un pliculet drojdie uscata
  • 60 grame zahar
  • 100 grame unt moale
  • 250 ml lapte

   Se amesteca faina cu sarea, coaja de lamaie, dorjdia si o lingura de zahar. Se adauga untul, laptele caldut si restul de zahar. Se amesteca totul bine pana se obtine un aluat omogen. Se acopera si se lasa la crescut 30-40 de minute. Intre timp se face umplutura (din si de deasupra).

Ingrediente pentru umplutura:

  • 200 grame unt
  • 200 grame miere
  • 300 grame migadale feliate (se gasesc in kaufland la 3-4 lei 100 grame)
  • 3 linguri frisca lichida (sau o smantana subtire eventual amestecata cu putin zahar, sa nu fie prea acra)
  • 2 plicuri praf de budinca de vanilie
  • 1 litru de lapte
  • 40 grame zahar pudra

   Se pun pe foc mierea si jumatate din cantitatea de unt, migdalele si frisca. Se da in clocot si apoi se raceste. Acest amestec se pune deasupra. Sa trecem la umplutura propriu-zisa. Se amesteca praful de budinca cu 4 linguri din lapte. Restul de lapte se fierbe; cand da in clocot se pune praful de budinca amestecat cu lapte, si se mai lasa la fiert 2 minute.  Se lasa la racit. Se amesteca restul de unt cu zaharul pudra, si cand budinca e gata, se pune cate putina peste unt, amestecand continuu, pana este incorporata toata. ATENTIE: budinca se pune peste untul amestecat cu zahar si nu invers – muy importante!

   Si urmeaza asamblarea. Aluatul se framanta putin, se intinde in tava unsa bine (eu am uns si am pus si hartie de copt), si pe deasupra se pune amestecul de miere si migadale. Se baga la cuptorul preincalzit la 200 grade, 30 de minute. Am folosit o tava patrata de cuptor. Cand este gata (testul scobitorii – migdalele se caramelizeaza foarte bine, nu va faceti griji nu se ard daca nu depasiti timpul – mie mi-a fost teama cand am vazut cat de bine se rumenesc) se scoate din cuptor si se lasa sa se raceasca complet.

   Se taie in bucati egale, patrate. Fiecare bucata se taie pe jumatate si se umple cu crema de budinca. Asta e tot.

   Acum, ce nu mi-a iesit cum vroiam: crema de budinca. Mi-am intarit din nou convingerea ca cel mai bine este sa faci in casa orice ai nevoie, semipreparatele sucks (ca sa pastram linia lingvistica). Data viitoare o sa fac o crema de vanilie.

Lasă un răspuns

