Tortillas cu iz indian

dieta cu fructe

   Asta-i una ciudata! Si denumirea si produsul finit, dar important este gustul care a fost mult peste asteptari. Povestea a decurs asa: intentionam sa fac niste tortillas mai de mult, si cum afara a plouat toata ziua, mi-am spus ca e momentul cel mai bun, daca alte activitati nu sunt. Si cum trebuiau umplute cu ceva, le-am umplut cu ce aveam prin casa; mai exact ingrediente pentru un curry verde.

   Tortillas se fac simplu de tot. E nevoie de 250 gr faina, 60 grame untura, o lingurita sare si 130 ml apa calduta. Se amesteca sarea in faina, si apoi si untura, frecand faina si untura bine de tot cu degetele, pana devin o compozitie. Se pune apoi apa, putin cate putin, si se amesteca bine pana devine o coca lipicioasa si elastica. Se face bila, se inveleste in folie, si se pune o ora la frigider.

   Cat sta la frigider coca pentru tortillas facem curry-ul. Adica prajim intr-o tigaie cu putin ulei (putin sa fie!) piept de pui taiat cubulete, pana e aproape rumenit. Scoatem pipetul, mai punem 1-2 linguri de ulei daca e nevoie, si prajim in el pt 1-2 min pasta de curry verde (se poate si alta culoare, in functie de preferinte). Peste adaugam ceapa verde si usturoi verde tocate, si el calim 3 min. Apoi punem niste sos de rosii, putin, cat sa dea o tenta fina rosiatica, mai lasam 1 min, punem si puiul inapoi, lasam sa se imprieteneasca toata lumea in tigaie, si punem apa calda cat sa acopere 3 sferturi curry-ul. Apoi punem 1-2-3 linguri (in functie de cantitatea ingredientelor) de smantana, amestecam bine de tot si lasam pana scade complet. Asta-i curry-ul! Desigur, se asezoneaza dupa gust cu sare si piper, si eu am pus si cativa chilli uscati, pt iuteala.

   Scoatem coca, modelam un sul, si il impartim in 10 parti egale. Fiecare parte e o tortillas. Cu multa faina pe maini si pe blatul de lucru intidem f subtire coca, si cat de rotund putem (eu „nu putem” asa ca am facut si patrate si triunghiuri, si inimioare, si cam orice forma in afara de rotunda). Se incinge o tigaie bine de tot, si se pune pe rand cate o tortilla, cam 40 de secunde pe fiecare parte.

   Se unge fiecare tortilla cat este calda, cu sos de usturoi, care se face asa: usturoiul zdrobit cu sare, amestecat bine de tot cu putin ulei si f f f putin otet alb, si ce rezulta se amesteca cu smantana. Dupa ungere, se pune curry, si ce legume mai vreti. Eu am pus varza, ceapa verde, usturoi verde, si ceva rosii. Am pus chiar si ketchup pe unele, dar parca nu merge asa bine. Pofta mare!

Un gând despre &8222;Tortillas cu iz indian&8221;

Lasă un răspuns

