Supa crema de porumb

dieta cu fructe

   Revin la fetish-ul meu, supele creme! Si am zis ca de data asta sa incerc ceva cu un gust mai aparte. Combinatia de porumb cu chimen este dementiala, pentru cine il tin papilele gustative (nu e iute rau, dar gustul e aparte). Here we go!

Ingrediente:

  • 600 gr porumb (congelat sau conservat), scurs bine de apa
  • 2 lingurite de chimen pisat
  • jumatate de lingurita de boia dulce
  • 1 ceapa tocata marunt
  • o jumatate de pahar de lapte
  • 3 catei de usturoi tocati
  • 1,5 litrii de supa de legume (cub de supa sau vegeta)
  • sare, piper, un praf de zahar

   Sotati ceapa cu porumbul pentru 8-10 min in ulei (2 linguri am folosit eu, de ulei de porumb, sa se asorteze). Cand e rumenita se adauga o lingura de unt, praful de zahar si usturoiul, se amesteca bine, pana se topeste untul si se mai lasa 10 min pe foc. Daca folositi porumb congelat, dezghetati-l bine inainte, pentru ca altfel dureaza mult timpul de sotare. Adaugati chimenul si boiaua, amestecati bine, si mai lasati la foc 1 min. Apoi se adauga supa de legume, si se lasa la foc maricel sa fiarba cam 15 min; oricum pana sunt legumele bine patrunse. Acum urmeaza pasarea. Se scurge o mare parte din lichid intr-o oala separata, apoi se paseaza legumele cu blenderul. Asta e teoretic. Sa va spun cum a fost la mine.

   Am pasat, si am pasat, si am blenduit pana mi-am dat seama ca mai mult de atat nu se poate face. Doar ca legumele nu erau pasate fin. Asa ca am luat o strecuratoare mare, am pus piureul…sa-i spunem brut….in ea, si am pasat manual, apasand cu o lingura de lemn. Faceti asta pana raman in strecuratoare in mare parte doar coji de porumb. Alea nu se paseaza orice le-ai face. Asa ca zdrobiti cat de mult se poate si restul aruncati. Apoi puneti supa de legume la loc peste piureul fin obtinut, amestecati bine, si dati pe foc. Puneti laptele, sare, piper dupa gust, lasati putin pana se ingroasa, dar sa nu dea in clocot. Este delicioasa, mancata cu rosii; adica se taie rosiile felii subtiri si se pun in ea. Pofta mare la maxim si sanatate la superlativ!

Lasă un răspuns

