Otetul


Trebuie sa abordez si subiectul asta! De cand cu bucataria ma lovesc continuu de acest ingredient, odios in lumea mea! Acidul acetit, este de fapt, acidul carbolaxic care are formula bruta C2H4O2, iar cand este diluat in apa (5%-8%) se numeste otet. Cel putin asa scrie pe wikipedia. Daca ma mint ei, va mint si eu. Ideea de baza este ca IL URASC! De cand ma stiu il urasc. Miroase urat, are gust dubios..si..v-am spus ca miroase urat? Si ca orice element subversiv si dubios (in bucatarie), are o intreaga gasca. Otet alb, otet rosu, otet balsamic, reductie de otet balsamic, otet de mere, otet de orez, and so on, and so on. Pentru mine toate sunt la fel ….oribile! Am incercat sa il folosesc, sa il pacalesc, sa ceva! Nu s-a putut nimic. Il simt in orice fel de mancare in care este pus, si doar reusesc sa il tolerez uneori (la mustar, de exemplu).

Pentru mine este copilul rau din vecini care vine si strica tot cheful. O salata apetisanta? Pui otet si o privesc cu dezgust! Un sos dulce-acrisor? Suna bine, dar eu stiu ca are otet. Am si incercat sa mananc. N-am putut! Am si gatit cu otet (the horror!!! THE HORROR!!!). Daca cumva va place otetul si strambati din nas cand cititi cele asternute aici (da-ma „dreacu”), duceti-va luati o gura de otet balsamic, sa va unga, si ignorati-ma! Probabil va palc si muraturile (in otet, normal)..HUOAAA!!

Din cate am inteles este printre cele mai vechi solutii cunsocute de omenire, dar nu este consumat intens la sacara mondiala. Asa ca trag speranta ca noi, cei care URAM otetul suntem mai multi, si cu aceeasi speranta indraznesc sa ma gandesc la un viitor utopic in care sa nu mai exista otetul, alaturi de celelate infame ingrediente care dau un renume prost bucatariei: maslinele, ouale fierte si, desigur, calamarul!!!!!

Lasă un răspuns

