Curry de pui

   dieta cu fructe

   Eu unul sunt un mare fan curry! Sos de curry, omlete cu curry, peste cu curry, curry cu curry. Ce sa mai, ma topesc tot dupa curry! Asa ca am facut un curry de pui de-ti sta mintea in loc!!!😀 Si desigur, o garnitura, pe masura!

   Sa incepem cu inceputul! Pieptul de pui sau pulpele de pui (dezosate ambele), ce preferati, se taie fasii subtiri sau cubulete. Se presara curry peste, generos, ci se stropesc cu putina zeama de lamaie. Apoi se dau la frigider pentru minim 20 de min. In timpul asta putem pregati garnitura.
Am fiert niste orez (eu am folosit brun), l-am trecut pe sub jet de apa rece, si l-am lasat la scurs. Am taiat ceapa verde si am ras pe razatoarea mijlocie niste morcov. Am pus ulei la incins, de porumb am folosit eu, in care am pus niste ardei iute uscat, l-am lasat sa se prajeasca si l-am scos. Asta e un pas de facut daca va place picant. Am calit in ulei morcovul ras si ceapa. Cand au fost gata, am pus peste porumb. Puteti folosi de la conserva, scurs si spalat, sau congelat. Se amesteca bine, si se lasa 1 min sa se imbine aromele (eu am lasat mai mult de 1 min ca l-am pus congelat si trebuia sa se dezghete putin). Apoi se pune si orezul peste, se amesteca, se sareaza si se pipereaza. Se pune si niste praf de ghimbir. Eu am pus si sos de peste si putina soia. Dar nu e musai! Daca folositi soia, nu puneti sare, si turnati cate putin si gustati. Cativa mililitri in plus si strica toata treaba! Si e gata garnitura, se ia de pe foc si se trece la curry.

   Taiem in felii 2-3 catei de usturoi. Punem carnea intr-o tigaie in care am incins putin ulei de porumb, cand sunt aproape rumenite punem si usturoiul, mai lasam 2 min, punem o cana si jumatate de apa calda peste (atat cat sa acopere aproximativ carnea, nu de tot).  Lasam sa scada, dureaza cam 15 min de cand incepe sa fiarba apa. 

   Cand a scazut punem 4-5 linguri de samantana. In mod normal se pune jumatate din cantitate smantana fermentata si jumatate smantana dulce. Cum n-am avut dulce, am pus cantitatea totala de smantana doar fermentata. Si tot bun a iesit!!! 

   O data cu smantana punem si un praf de sare. Mai lasam 5-10 min la foc mic; nu trebuie sa se ingroasa prea rau sosul, trebuie sa ramana cat de cat lichid. Cat este inca fierbinte punem si putin patrunjel tocat. E belea de belea cu garnitura langa. Asta e tot! Sa mancati frumos si sanatos!!

Lasă un răspuns

