Briose cu morcovi

dieta cu fructe

   Belea! La inceput nu am avut forma de briose si le-am copt doar in hartiile pentru briose. Rezultatul a fost…labartat. Dar, absolut delicioase! Nu credeam ca se pot face deserturi cu morcovi. Boy, was I wrong! Am refacut reteta cand am avut si tava pentru briose. Chiar mi-am facut de cap, avand si o tava mai mica, in forma de ursuleti. O sa vedeti in poze.

Ingrediente:

  • 400 g morcovi
  • 300 g zahar
  • 230 g faina
  • 70 g alune macinate (sau nuci)
  • 3 oua
  • un plic praf de copt
  • 1/2 pahar cu ulei
  • un praf de sare

   Morcovii spalati bine si curatati, ii taiem felii si ii bagam la robot, sau ii dam pe razatoarea cea mai mica. Apoi ii amestecam cu alunele macinate fin. Se pot pune si nuci, eu am folosit chiar si migdale, dar rezultatul nu e la fel de bun cu cele din urma. Ouale, zaharul si praful de sare le mixam, pana isi schimba culoarea si devin pufoase, cam 5-7 minute. Apoi adaugam treptat uleiul, amestecand de fiecare data. La final punem faina amestecata cu praful de copt si cernuta. Adaugam morcovii amestecati cu alunele si amestecam bine de tot.  Iese o compozitie nu foarte groasa, poate chiar putin lichida.

   Cum spuneam eu nu am avut forme de briose la inceput, asa ca am pus compozitia direct in hartiile de briose. Daca aveti forme, puneti hartiile de briose in ele si apoi puneti compozitia. Daca nu aveti hartii, ungeti bine tava cu unt si tapetati cu faina. Nu umpleti de tot, lasati ceva spatiu pentru ca vor creste. Bagati la cuptorul preincalzit, la 180 de grade, pentru aproximativ 25-30 de minute.

   Se pot manca ca atare, sunt delicioase. Eu am facut si o crema din ricotta frecata cu cateva linguri de zahar, si am pus deasupra; merge de minune.  Pofta buna!

Lasă un răspuns

