Bezele

Clasic se poate spune, nu-i asa? Somitatea iubeste bezelele. Nu, le adora! Nu, le divinizeaza!!! Si astea au fost facute in graba. Unele din ele sunt simple, altele cu nuca macinata in compozitie. Sunt puse in tava cu lingura, nu am mai stat sa le fac cu sac a poche.

UPDATE! Am tot facut bezele de cand am postat reteta, si am facut si cu poche-ul. Le puteti da ce forma doriti!

Ingrediente:

  • albus
  • un praf de sare
  • foarte putina zeama de lamaie
  • zahar pudra (merge si cu cel normal, dar este recomandat cel pudra)

Ca si cantitate de zahar, folositi 55 de grame de zahar la un albus de ou. Se bat albusurile cu mixerul sau cu telul daca va simtiti in forma), impreuna cu praful de sare si spre final cu zeama de lamaie. Aceasta este folosita pentru a mentine bezelele tari, nu trebuie sa dea gust. Se bat ouale pana sunt spuma tare; daca tineti vasul deasupra capului, rasturnat, nu trebuie sa cada nimic pe voi🙂. Este testul suprem. Apoi, se incorporeaza zaharul, cate o lingura pe rand. La final trebuie sa fie lipicioasa si tare, sa aibe un aspect lucios, cu zaharul perfect topit.  In unele din ele am amestecat si nuca macinata.

Se pun in tava tapetata cu hartie de copt. Puteti face diferite forme si marimi cu sac a poche. Cum puneam mai sus, eu am ales metoda barbara, le-am pus cu lingura, sa iasa bezele mari. Astfel de bezele se vand la cofetariile din Corsia, si somitatea avea nostalgii, asa ca i-am facut pe plac.

Se coc la foc mic, 110 grade, timp de doua ore – doua ore jumatate, eventual si cu usa cuptorului intredeschisa. Se lasa in cuptor sa se raceasca. Astfel se obtin bezele tari si ucate. Pentru bezele moi, se tin 50 de min – o ora la cuptor la foc mediu, cu usa inchisa; nu se lasa sa se raceasca in cuptor. Desi pofta va fii mare, aveti rabdare sa se raceasca complet pentru a le manca.

  Cateva sfaturi pentru o bezea perfecta:

  1. albusurile sa fie la temperatura camerei, si eventual mai vechi, de 1-2 zile (se bat mai bine);
  2. recipientul in care se bat sa fie perfect curat, fara pic de pata de grasime;
  3. cand spargeti si separati ouale, aveti mare grija sa nu cada niciun pic de galbenus in albusuri; mai bine faceti operatiunea intr-un recipient separat, pentru fiecare ou;
  4. bateti bezelele cat este nevoie, chiar daca dureaza mult; spuma trebuie sa fie tare, sa nu se lase;

Nu este greu, nu-i asa? Incercati, merita!!!!!

P.S. Bezelele pot avea orice forma va doriti!

Lasă un răspuns

