Aberatii asupra vietii

Am citit pe un site ca a apartul noul album Testament – „Formation of Damnation”.Iar titlul acesta a aprins un beculet la mine in cap.La inceput m-am gandit la fenomenul ciudat prin care universul pare sa conspire sa iti mearga rau, si cum se aduna mici intamplari si apoi se arunca toata asupra ta intr-o serie de evenimente fatidice.Si apoi m-am gandit ca asa se intampla si cu micile intamplari care aduc ceva bun si frumos („Formation of benediction” as spune eu).Si de aici s-au zamislist urmatoarele:

Toata lumea a auzit de coincidente.Oricine le-a trait.De obicei pe seama lor se pun intamplarile sau succesiunile de intamplari care nu pot fii explicate altfel, si care ne afecteaza viata mai mult sau mai putin, in bine sau in rau.Eu am ajuns la concluzia ca nu exista asa ceva.Ar fii prea simplu.Si dupa mine totul este chiar simplu in viata (desi multi deja zambesc cu ironie gandind: „ce naiv” – dar este opinia mea – ne complicam singuri viata, dar despre asta altadata).Suna confuz si contradictoriu, nu?Asa sunt si eu: confuz si mereu in contradicite cu mine (si cu Buican, desi el nu este eu si eu nu este el – asta pt cunoscatori).Si cum din haos s-a nascut lumea, si paradoxul este insusi esenta vietii, asa si procesul prin care se nasc coincidentele este atat de complicat incat le numim doar intamplari.Si tocmai aceasta complexitate a sortii da simplitate vietii.Putem numi coincidenta orice actiune pe care o intreprindem.Ionel se duce pana la ghereta de la colt sa cumpere un ziar si se intanleste cu vecinu’ de la tara care ii spune ca nea Cornel din deal a vandut o bucata de pamant foarte avantajos,iar cel care l-a cumparat mai are nevoie „cativa metrii”, si cum Ionel e vecin cu nea Cornel, asta il pune pe ganduri, si vinde si el bucata lui de pamant, iar cu banii isi achizitioneaza masina mult visata, cu multi cai putere, cu care „se da” pe autostrada cu mare viteza, pierde controlul, intra in parapet si ajunge invalid.Si acum Ionel sta in scaunul sau cu „rotine” si se intreaba cum ar fii fost viata pentru el daca nu se intanlea cu vecinu’ de la tara!Acum e momentu cand sariti si spuneti ca rationand asa putem aplica asta la tot ce se intampla in jurul nostru.Este exact ce spun si eu – asa zisele coincidente sunt peste tot in jurul nostru.Sunt insasi viata noastra.Artezanul lor este probabil fiinta, entitatea, prezenta (sau cum vreti sa-i spuneti) mult superioara noua oamenilor a.k.a Dumnezeu (Alah, sau in cazul altor popare zeii).Cel care are grija de noi, fie ca ne place cum o face, fie ca nu.Eu unul cred ca in general o face bine.Coincidentele sunt cu rezultate benefice, desi pe moment par intamplari cu totul potrivinice noua si dorintelor noastre.De multe ori lumea vede doar intamplarile triste din viata lor, si nefericirea le intuneca judecata neputand vedea partea buna a lucrurilor (si asta o spun eu – cineva caruia i s-a spuns de multe ori : „ce sunt eu pesimist(a) dar tu ma intreci cu mult”).Ganditi-va bine la lucrurile nefericite ce vi s-au intamplat si cum v-au influentat viata, si cum ele v-au adus unde sunteti acum.Desi poate „acum” nu e tocmai bine pentru tine, cel ce citesti aceste randuri, fii constient ca putea fii mult mai rau (mereu e loc de mult mai rau, niciodata de mult mai bine) sau lasa putin timp ca lucrurile sa se aranjeze si apoi analizeaza iar lucrurile.Si poate macar partial o sa ajungi la aceeasi concluzie ca si mine.Tin sa mentionez ca am ajuns la concluzia asta (ca nu exista coincindete ci doar planuri divine, si nici unul nu e negru doar ca le intunecam noi – asta pentru cazul in care nu era clara concluzia), dupa un lant de coincidente destul de nefericite la momentul respectiv, moment care este in plina desfasurare in timp ce scriu aceste aberatii ale-i mele minti.Dar cum mi-a sugerat cineva foarte drag mie odata, „dry your eyes, soulmates never die”, cu alte cuvinte totul va fi bine candva.Si as mai adauga eu ca dupa bine va veni iar rau.Care va duce din nou la bine, dupa care va veni alt rau, intr-un joc perpetuu de-a Ying si Yang .Si astfel lantul de coincidente va continua, lungindu-se din ce in ce mai mult, construind viata noastra infima pe acest pamant plin de praf.Ca doar „toate-s praf, lumea-i cum este, si ca dansa suntem noi”.

Nu stiu daca ati avut rabdare sa cititi pana aici si mai ales daca ati si inteles ceva.Sincer si mie imi e greu sa tin pasul cu ce debitez acum.Dar simt ca am dreptate.Nu! Stiu ca am dreptate.Sa zicem ca sensul verbului ” a abera” nu a fost niciodata folosit mai cu potential de mine decat acum.Asa ca luati in considerare si posibilitatea ca dintr-o aberatie a unei minti pierdute sa se nasca un adevar.

Desi ar fii momentul sa ma opresc aici, nu pot.Simt nevoia sa spun mai multe, desi poate aceleasi lucruri intr-o alta forma.Mai sus m-am referit mai mult la intamplarile negative din viata, pentru ca astea sunt cele care ne inspira, si pe care le tinem minte.Adevarul este ca nu ne-am putea bucura fara suferinta, si nu am putea aprecia ce avem.Din pacate de multe apreciem dupa ce nu mai avem; este necesara suferinta ca sa constientizam bucuria din viata noastra.Nu ma intelegeti gresit, nu am pierdut nimic; sau poate am pierdut prea mult; cel mai probabil m-am pierdut pe mine; sau poate o parte din mine.Dar va creste intr-o zi la loc.Nu se poate bine fara rau, asta ca sa ajungem din nou la mai sus pomenitii gemeni Ying si Yang.Asa ca nu disperati cand zeii nu va zambesc, si nu va inchinati celor falsi doar din speranta desarata si dorinta de liniste imediata.Masinaria are nevoie de timp pentru a pune in miscare seria de evenimente, de coincidente, care va v-a aduce fericirea.Nu fii rau pentru ca iti este rau.Fii bun pentru ca iti este rau ca sa echilibrezi balanta.

Poate „inspisratia” care am avut-o sa scriu aceasta „aberatie” este o coincidenta pentru cineva pierdut pe internet in cautarea unui raspuns la problemele lui.Si daca printr-o sansa de 1 la 1000 cineva cu o astfel de stare sufleteasca a intrat aici, si daca printr-o coincidenta si mai mare de 1 la 1 000 000 000, s-a regasit aici, oricine ai fii, asta nu este o coincidenta.Soarta iti spune sa mai ai putina rabdare, este batrana si se misca mai greu, dar va veni si momentul tau.Pentru 100 de rele care se pot intampla exista tot atea bucurii care pot veni.Pentru orice nefericire exista si o fericire.Si sa nu uiti ca asta o spune un pesimit convins caruia viata i-a aratat de multe ori ca nu are dreptate.Fii realist si vezi tot paharul.Toata lumea are probleme.Unele cauzate de altii, altele chiar de noi.Poate ca ai picat un examen, ai pierdut o suma de bani, ai avut o neimplinire.Poate ca ai fost parasit/parasita de persoana pe care o iubesti.Sau poate ca ai ranit pe cine nu trebuia si ai reusit sa o/il indepartezi de tine.Eu, unul, stiu ca am avut parte de toate si cel mai rau dor ultimele doua, in doua feluri diferite (prima nu a tinut de mine, a doua a tinut de mine – probabil de aia e si mai mistuitoare).Dar orice ar fii nu conteaza.Rezultatul va fii acelasi: o parte plina care astepta sa se umple.

Cum am spus si in introducere, ceea ce a declansat crearea celor de mai sus a fost titlul albumului unei formatii de trash metal.In caz ca nu ati inteles, cam totul se poate rezuma intr-un singur cuvant: speranta.Si uite asa „muzica diavolului” (dupa cum o numesc unii) a dus la ceva bun.Asta da coincidenta.IN METAL VERITAS.

10 gânduri despre “Aberatii asupra vietii

  1. Dar de ce trebuie sa le numim „coincidente”?Din punctul meu de vedere sunt doar pasi pe care trebuie sa ii urmam, etape pe care trebuie sa le parcurgem in devenirea noastra ca oameni.Viata e doar un labirint, prin care fiecare decide in ce directie trebuie sa mearga, uneori ghidandu-se in functie de ceea ce simte, alteori in functie de rationament.Nu exista alegeri bune sau proste, doar ca nu toate drumurile duc in acelasi loc.Cateodata se intampla sa alegem un drum inchis.Nu e nimic rau in asta.Trebuie doar sa invatam ca la urmatoarea alegere pe care o facem sa tinem cont de mai multe variabile.Aaa….si ar mai trebui mentionat un lucru: in labirintul vietii fiecaruia dintre noi nu exista drumuri cu sens unic; intotdeauna ne putem intoarce sa reparam greselile pe care le-am facut.

  2. Tocmai asta spun…ca nu sunt coicidente.Majoritatea cred asta din cate am vazut eu.Si eu credeam la fel.Doar ca am ajuns la alta concluzie.Si, da, aproape mereu exista si posibilitatea de a-ti repara greselile.Dar cand altii gresesc fata de noi atunci nu e sub contolul nostru sa reparam.Nu exista alegeri proaste…exista doar oameni prosti:D

  3. „Oameni prosti”….n-as putea spune.Nu cred ca suntem prosti atunci cand gresim.Doar ca mai avem de invatat cate ceva pana sa facem alegerile care trebuie ( „Experienta e numele pe care il dam greselilor noastre”).Suntem doar in curs de formare personala 🙂

  4. Era mai mult in spirit de gluma. 😀 dar tot nu sunt 100% cu tine aici 😛 exista si oameni prosti care nu invata niciodata. am intanlit destui….si sunt sigur ca o sa mai intanlesc 😀

  5. Cu siguranta exista.Numai ca toti suntem uneori „prosti” din punctul asta de vedere.Am dubii ca in viata ta nu au existat greseli pe care le-ai repetat sau pe care le vei mai repeta…

  6. eu nu cred ca exista oameni prosti,doar mai putin informati si asa cum spuneati si voi,exista persoane care refuza sa invete din greseli,in cazul asta e pacatul nostru ca sa zic asa ,sa ne suparam pe ei,cei care traiesc intr-o lume doar de ei inteleasa

  7. nu am spus ca ma supar pe ei.Doar ca ei exista.Nu ma supar.Ii compatimesc.Fericirea si-o face fiecare.Si perseverand intr-o greseala sau frica de a merge pana la capat intr-o situatie lasa un gol in noi.Si asta nu poate duce la fericire.Poti spune ca ei sunt fericiti in lumea lor.Eu nu cred; se amagesc doar.

Lasă un răspuns

